تهران مدیون کوشش پاکبانانی است که در شرایط کرونایی برای نظافت شهر کوشش می نمایند

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران (پانا) - شهردار تهران در مراسم تقدیر از پاکبانان نمونه پایتخت گفت شهر تهران مدیون کوشش همه زحمتکشان بویژه پاکبانانی است که در شرایط کرونایی برای نظافت این کلانشهر کوشش می نمایند.

تهران مدیون کوشش پاکبانانی است که در شرایط کرونایی برای نظافت شهر کوشش می نمایند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش شهرداری تهران، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم تقدیر از 5 پاکبان برگزیده تهران گفت: شما نقطه آخر خدمات شهرداری بین مردم هستید و اگر مردم از شما راضی باشند از شهرداری راضی خواهند بود.

وی تاکید نمود: شما منتخب مردم هستید و رضایت شهروندان و مورد اعتماد آن ها بودن دستاورد بسیار ارزشمندی است که شما آن را به دست آوردید.

شهردار تهران با بیان این مطلب که حرکت امروز یک حرکت نمادین برای تقدیر از زحمات کسانی است که این شهر مدیون کوشش های آن هاست، گفت: شهروندان تهرانی کسانی را که مورد توجه شان بوده و از خدماتشان رضایت کامل داشتند معرفی کردند و این انتخاب ارزشمند است.

حناچی تاکید نمود: برنامه امروز حرکتی نمادین بوده است برای تشکر همه کسانی که در این شرایط سخت کرونایی برای نظافت آن کوشش می نمایند و این میسر نمی گردد مگر با یاری همه شهروندان.

شهردار تهران در سرانجام گفت: برنامه هایی که در حوزه پسماند داریم بدون یاری مردم به جایی نمی رسد؛ تفکیک را باید از لحظه فراوری زباله شروع کنیم و هدف ما این است که حداقل زباله را به آرادکوده ببریم و زباله هایی که به آن جا منتقل می گردد حداقل دفن صورت بگیرد؛ این یک فرایند است و احتیاج به یاری مردم دارد.

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: پس از همه گیری کرونا، یکی از موضوعاتی که دغدغه ما بود، بحث سلامت پاکبانانی بود که هر روز با پسماندهای خانگی و بیمارستانی سروکار داشتند.

وی اضافه نمود: ما برای حفظ سلامت پاکبان ها موارد بهداشتی را به صورت ویژه دیدیم و در این زمینه سختگیری هم کردیم که حاصل آن کمترین مشکل به لحاظ سلامت برای پاکبانان عزیز بود.

یزدانی ادامه داد: ما تاکید داریم که نیروهای ما در محلات به صورت ثابت فعالیت نمایند. یعنی خدمات دهی پاکبان ها به صورت چرخشی نباشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران شرح داد: این باعث شده که اعتماد مردمی ایجاد گردد؛ از سوی دیگر علاقه پاکبان ها هم به محیط های فعالیت شان بیشتر می گردد و شاهد اعتماد و وابستگی دو سویه میان شهروندان و پاکبانان بوده ایم.

صدرالدین علیپور ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از نحوه انتخاب این پاکبانان پرداخت و گفت: این پاکبانان توسط مردم محل طی یک فرآیندی انتخاب شدند و پاکبانانی هستند اهالی محل از آنها راضی بودند.

علیپور با اشاره به شاخص های انتخاب پاکبان نمونه گفت: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با شهروندان و همکاران، امانت داری و حفظ بیت المال، خیرخواهی و یاری رسانی به دیگران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، مشارکت موثر در موقعیت های بحرانی، تشویق و ترغیب دیگران به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر و ... از جمله مهم ترین شاخص های مد نظر جهت انتخاب پاکبان نمونه بوده است.

او همچنین از شهردار خواست که دستور لازم برای ارائه کارت مترو به پاکبانان را فراهم کند.

نرگس رجایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند نیز گفت: در سال جدید تصمیم گرفتیم پاکبانان نمونه را به عنوان همیاران کاپ در دو سطح مردمی و مناطق معرفی کنیم.

وی اضافه نمود: به همین منظور دبیرخانه ای تشکیل شد تا مردم به وسیله تلفن، شبکه های اجتماعی و... پاکبان های نمونه محله خودشان را معرفی نمایند و شاخص های خودشان را برای این انتخاب به ما بگویند.

رجایی ادامه داد: در حوزه مناطق 22 گانه نیز شاخص هایی را تعریف و به مناطق ابلاغ کردیم تا بر اساس آن و از میان 1400 پاکبان 22 پاکبان که حائز بالاترین امتیاز باشند به ما معرفی شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند گفت: در نهایت 30 پاکبان معرفی شدند که به قید قرعه 5 نفر را برای تقدیر با حضور شهردار تهران انتخاب کردیم و این پاکبان ها قطعا جزو همیاران ما در اجرای طرح کاپ خواهند بود.

رجایی در سرانجام گفت: در معاونت فرهنگی دستورالعملی برای همایارن کاپ تهیه شده که یک بخش ویژه آن مربوط به پاکبان نمونه است. این پاکبان های منتخب به صورت ویژه در دوره های آموزشی آموزش می بینند و در مناطق 22گانه تهران صدای ما خواهند بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1423

به "تهران مدیون کوشش پاکبانانی است که در شرایط کرونایی برای نظافت شهر کوشش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران مدیون کوشش پاکبانانی است که در شرایط کرونایی برای نظافت شهر کوشش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید