جدیدترین موضع گیری عادل عبدالمهدی درباره خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق گفت: ما نامه ای از آمریکایی ها دریافت کردیم که از عقب نشینی حکایت داشت و چند ساعت بعد گفته شد که نامه اشتباهی است. ما آنرا به سرعت برای وزارت خارجه و سفیرمان در واشنگتن ارسال کردیم. بغداد نامه ای از ارتش آمریکا درباره خروج نیروهایش دریافت نموده است اما نسخه انگلیسی با عربی تطابق ندارد و عراق خواهان شرح شدیم که چرا متن عربی با انگلیسی متفاوت است آنها نامه دیگری که با متن عربی تطابق داشت، ارسال کردند.

جدیدترین موضع گیری عادل عبدالمهدی درباره خروج نظامیان آمریکایی

وی اضافه کرد: همه باید درک نمایند که عراق مقاصد تجاوزکارانه ضد هیچ طرفی ندارد و همیشه به دنبال ادامه روابط مثبت با همه است.

عبدالمهدی گفت: ما روزانه دهها تماس از رهبران کشورها داریم که از ما درباره موضع دولت عراق می پرسند و هنگامی که از آنها می پرسیم که دیدگاه و طرح شما چیست آنها می گویند که هیچ دیدگاهی نداریم. ما با هیچ کسی دشمنی نداریم بلکه می خواهیم که با همه روابط محبت آمیز و مثبت داشته باشیم.باید برای اجرای قانون خارج شدن نیروهای خارجی با هم مشورت کنیم تا به بهترین راه چاره برسیم.

نخست وزیر پیشبرد امور عراق گفت: هر گونه تهدید امنیت عراق یا تضعیف عراق برای همه کشورهای منطقه و جهان اذیت نماینده خواهد بود. هر تهدیدی برای عراق که به نیابت از جهان با داعش جنگیده است به مثابه تهدید منطقه و جهانست. همه باید در راستای تقویت دولت عراق حرکت نمایند. ما خواستار تسریع در انتخاب نخست وزیر شدیم.

وی اضافه کرد: برون رفتی غیر از خروج نظامیان آمریکایی از عراق نیست. ما 2011 تا 2014 را بدون نیروهای خارجی به سر بردیم. مردم خشمگین هستند و خواستار خروج نیروهای خارجی هستند و تصمیم مجلس بهترین گزینه است. نیروهای خارجی می گویند که خواستار دفاع از خودشان هستند و به دولت عراق برای حمایتشان اعتمادی ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 802

به "جدیدترین موضع گیری عادل عبدالمهدی درباره خروج نظامیان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین موضع گیری عادل عبدالمهدی درباره خروج نظامیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید