خبرنگاران رونمایی از نخستین دستگاه جراحی غیر تهاجمی تولیدی شرکت دانش بنیان شیراز

به گزارش دانشنامه آریایی، شیراز-خبرنگاران- در نشستی از راه دور، با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین دستگاه لاپارسکوپی (جراحی غیر تهاجمی) فراوری شده در یکی از شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رونمایی شد و فراوری انبوه این دستگاه مورد حمایت وزیر بهداشت نهاده شد.

خبرنگاران رونمایی از نخستین دستگاه جراحی غیر تهاجمی تولیدی شرکت دانش بنیان شیراز

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سه شنبه در دوازدهمین پویش ره سلامت و رونمایی از نخستین دستگاه لاپاروسکوپی فراوری شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: این دستگاه که با حمایت این دانشگاه و با هزینه ای برابر با یک سوم نمونه خارجی به فراوری رسیده است، در جراحی های گوناگون از جمله زنان و زایمان مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر مهرزاد لطفی اضافه کرد: چهار نمونه از دستگاه لاپاروسکوپی ریجید(rigid) از سوی این شرکت فراوری شده و یکی از این نمونه دستگاه ها در بیمارستان نمازی شیراز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با طرح درخواست حمایت از فراوریکنندگان محصولات داخلی، حمایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فراوری انبوه این محصول را مایه دلگرمی و افزایش فراوریات داخلی برای تامین سلامت مردم دانست.

لطفی ادامه داد:حمایت وزیر بهداشت از فراوری انبوه این دستگاه، حمایت از فراوری داخلی، اشتغالزایی و موجب توسعه خدمات سلامت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت این دانشگاه از محصولات دانش بنیان را یکی از زمینه های پیروزیت فارس در مدیریت بحران کرونا دانست و گفت: مجموعه سلامت فارس با حمایت از ساخت و فراوری کیت های تشخیصی کرونا و ماسک های نانو در مدیریت بحران کووید19 در این استان، نقش داشته است.

وی، با اشاره به بازدید اخیر دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از دستاوردهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ابراز رضایت او از این دستاوردها، گفت: این دانشگاه دارای هفت مرکز رشد، یک مرکز نوآوری و شتاب دهنده و 125 واحد فناور است که از این تعداد 24 شرکت دانش بنیان هستند، همچنین در این مرکز دانشگاهی بیش از 247 محصول در حوزه فناوری فراوری شده و بیش از 200 اختراع در سطح ملی و بین المللی ثبت شده است.

لطفی ادامه داد: بر اساس ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا سرانجام سال 98 دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیروز به کسب رتبه سوم در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حوزه فناوری سلامت و در سامانه مدیریت توسعه فناوری سلامت شده است.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر فرید نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری این وزارتخانه نیز نیز در این آیین مجازی، به مناسبت هفته پژوهش به تبیین اولویت های نظام سلامت کشور در حوزه پژوهش پرداختند و پس از آن از 9 محصول سلامت محور، پژوهشی و فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور رونمایی شد.

از بیست و دوم تا بیست و هفتم آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1507

به "خبرنگاران رونمایی از نخستین دستگاه جراحی غیر تهاجمی تولیدی شرکت دانش بنیان شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رونمایی از نخستین دستگاه جراحی غیر تهاجمی تولیدی شرکت دانش بنیان شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید