شناسایی سه مورد قطعی کرونا هندی در کاشان

به گزارش دانشنامه آریایی، معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی سه مورد قطعی کرونا هندی در این منطقه اطلاع داد.

شناسایی سه مورد قطعی کرونا هندی در کاشان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اضافه کرد: سه مورد سویه مشکوک به هندی با استفاده از توان آزمایشگاه بیومارکر های مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشخیص و بر پایه نامه دریافتی از مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تایید شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قدرت سویه هندی در انتقال به سایر افراد بیشتر از سویه انگلیسی است احتمال اینکه موارد بیشتری از این سویه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل وجود داشته باشد بسیار زیاد است.

به گفته وی، نگاه کلی به شرایط کرونا در منطقه نشان می دهد موارد سرپایی و بستری چند روز اخیر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل فرایند افزایشی دارد.

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با توجه به شرایط یادشده و افزایش تعداد شهر های قرمز در کشور احتمال رخداد موج پنجم کرونا بیش از پیش افزایش یافته است و از شهفرایندان تقاضا می گردد شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به طور ویژه مد نظر قرار دهند.

دلاوری اضافه کرد: نکته قابل توجه دیگر اینکه واکسیناسیون به معنی ایجاد ایمنی کامل نیست و احتمال مبتلا شدن افراد واکسینه شده هم وجود دارد، از این رو افرادی که واکسن را هم دریافت نموده اند از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را هم رعایت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در پی افتتاح آزمایشگاه بیومارکر های مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، غربالگری و شناسایی واریانت های مهم کروناویروس SARS-CoV2 در کاشان امکان پذیر است.

این آزمایشگاه با همکاری یک واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه اقدام به ساخت سه کیت غربالگری مولکولی واریانت های مختلف کرونا نموده است.

شرایط کرونایی شهرستان کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر 2019 (24 آذر 98) در شهر ووهان کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به اسم ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام نمود.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) در نهایت به همه کشور ها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار گرفته است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1865

به "شناسایی سه مورد قطعی کرونا هندی در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سه مورد قطعی کرونا هندی در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید