خبرنگاران چین خواهان لغو تحریم های یکجانبه علیه سوریه شد

به گزارش دانشنامه آریایی، پکن- خبرنگاران- نماینده دائم چین در سازمان ملل خواهان لغو فوری تحریم های یکجانبه علیه سوریه شد و گفت: آسیب پذیری این کشور و تحریم های یکجانبه، باعث از بین رفتن توان دمشق برای مبارزه با کرونا می گردد.

خبرنگاران چین خواهان لغو تحریم های یکجانبه علیه سوریه شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران تلویزیون چین روز سه شنبه گزارش کرد جانگ جون کننده دایم چین در سازمان ملل که ریاست شورای امنیت را برای ماه مارس /10 اسفند 1398 تا 10 فروردین 1399/ برعهده داشت، در یک کنفرانس ویدیویی بر لغو فوری و کامل تحریم های سوریه تاکید نمود.

وی اضافه کرد: چین نگران تحریم های یکجانبه علیه کشورهای دیگر بخصوص سوریه است که هنوز از رنج ناشی از جنگ رهایی نیافته است و غیرنظامیان و مردم بی گناه بیشترین آسیب ها را از ناحیه تحریم ها متحمل می شوند.

جانگ گفت: ما در کنار روسیه نامه ای نیز در این باره برای دبیرکل سازمان ملل ارسال نموده ایم و از کوشش های او برای لغو تحریم ها حمایت نموده ایم امیدواریم که شورای اقدام مشترک بشر محبت آمیز با توجه به مسایل حقوق بشری به این موضوع اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به آتش بس میان ترکیه و روسیه در سوریه گفت که این باعث بهبود شرایط امنیتی در سوریه شده است.

فرستاده چین خاطر نشان کرد که پکن از هر کوشش دیپلماتیکی در راستای بهبود شرایط در سوریه حمایت می نماید و از کشورها می خواهد به برقراری آتش بس یاری کنند.

وی بار دیگر از رهیافت سیاسی برای برون رفتن از مناقشات سوریه دفاع کرد و گفت: این مردم سوریه هستند که بدون مداخله خارجی باید درباره سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند.

او از تاثیرات بالقوه کرونا بر سوریه بشدت ابراز نگرانی کرد و گفت: دولت سوریه اقدامات موثری برای پیشگیری انجام داده و سازمان بهداشت جهانی نیز مشارکت فعالی دارد و چین هم محموله های یاریی شامل کیت های آزمایشگاهی را به این کشور فرستاده است.

فرستاده چین تاکید نمود باید تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه مورد احترام قرار گیرد و یاری های بشرمحبت آمیز با یاری جامعه بین المللی در اختیار سوریه قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران چین خواهان لغو تحریم های یکجانبه علیه سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین خواهان لغو تحریم های یکجانبه علیه سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید