خبرنگاران کلانتر میشیگان به معترضان علیه نژادپرستی پیوست

به گزارش دانشنامه آریایی، تهران- خبرنگاران- کلانتر یک منطقه در ایالات میشیگان آمریکا به تظاهرکنندگانی پیوست که در اعتراض به قتل یک سیاهپوست توسط پلیس این کشور مقابل ساختمان اداره پلیس جمع شده بودند.

خبرنگاران کلانتر میشیگان به معترضان علیه نژادپرستی پیوست

تارنمای خبری هیل گزارش داد در حالی که تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا از لس آنجلس در غرب گرفته تا نیویورک در شرق این کشور به صحنه های خشونت بار درگیری میان معترضان و پلیس کشیده شده، کلانتر شهر فلینت تاونشیپ در ایالت میشیگان به معترضان پیوست.

براساس این گزارش، روز شنبه صدها نفر در این شهر در اعتراض به قتل یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا در مقابل اداره پلیس تجمع نموده بودند که کریس سوانسون کلانتر این منطقه به میان آن ها آمد و ابراز همدردی کرد.

وی به تجمع کنندگان گفت که پلیس فلینت تاونشیپ می خواهد با معترضان باشد، لذا کلاه و باتون خود را زمین می گذارد. وی سپس با دعوت معترضان به جمع آن ها پیوست و با آن ها راهپیمایی کرد.

سوانسون سپس از حضور در جمع معترضان ابراز خوشحالی نموده و گفت که نه خشونت دیده شد و نه آسیبی به اموالی عمومی رسید.

این در حالی است که در ده ها شهر آمریکا پلیس اعتراض ها را به خشونت کشیده و باعث آتش زدن خودروها، ساختمان ها و آسیب به اموال عمومی توسط معترضان خشمگین شده است. در این میان پلیس نیز با ضرب و شتم مردم و زیر دریافت آن ها توسط خودرو، به خشونت دامن زده است.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از روز پنجشنبه تا به امروز یکهزار و 669 نفر در 22 شهر آمریکا دستگیر شده اند و در شهر ایندیاناپولیس نیز در پی تیراندازی سه نفر زخمی شدند که یکی از آن ها جان باخت. پیشتر نیز چند نفر از معترضان در شهرهای دیترویت و مینیاپولیس کشته شده بودند.

در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، اعتراض های گسترده ای سراسر آمریکا را فراگرفته است.

فلوید هفته گذشته (ششم خرداد) در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام درک شووین کشته شد. این افسر پلیس آدینه نهم خرداد ماه پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس با وثیقه 500 هزار دلاری آزاد شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور و هشدارهای مقام های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید سیاهپوست، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در بعضی شهرها به صحنه های اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1174

به "خبرنگاران کلانتر میشیگان به معترضان علیه نژادپرستی پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلانتر میشیگان به معترضان علیه نژادپرستی پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید