درخواست وزیرخارجه چین پس از ملاقات با ظریف

به گزارش دانشنامه آریایی، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه چین پس از ملاقات با همتای ایرانی خود و تاکید مجدد بر حمایت از تهران، خواستار برگزاری مجمعی جدید با حضور کشورهای خاورمیانه به منظور کاهش تنش ها در این منطقه شد.

درخواست وزیرخارجه چین پس از ملاقات با ظریف

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

نشریه استریت تایمز نوشت: وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه 10 اکتبر در ملاقات با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در شهر تنگ چونگ واقع در جنوب غربی چین، همچنین بار دیگر بر تعهد خود به توافق هسته ای سال 2015 ایران (برجام) تاکید نمود و وضع تحریم ها توسط ایالات متحده علیه ایران را ناعادلانه خواند.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد: پکن پیشنهاد می نماید که زمینه برای گفت و گوی چندجانبه در منطقه با مشارکت ذینفعان ایجاد گردد؛ این مجمع به تقویت درک متقابل به وسیله مصاحبه و کشف راهکار های سیاسی و دیپلماتیک برای مسائل امنیتی در خاورمیانه یاری شایانی خواهد نمود.

این بیانیه اضافه نمود: روابط ایران و عربستان سعودی به دلیل حمایت این کشور از تحریم های وضع شده توسط آمریکا، دچار تنش شده است.

محمدجواد ظریف نیز در توئیتی ضمن مثمر ثمر خواندن این ملاقات، آن را نشانه بی فایده بودن یک جانبه گرایی ایالات متهده خواند.

وزیر خارجه ایران روز آدینه به دعوت همتای چینی خود و در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و مالی برای انجام ملاقاتی دو روزه به چین رفت.

وی روز شنبه با وانگ یی همتای چینی خود در استان یون نن واقع در جنوب غرب چین ملاقات و درباره مهمترین مسایل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1381

به "درخواست وزیرخارجه چین پس از ملاقات با ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزیرخارجه چین پس از ملاقات با ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید