درخواست پوتین از ترامپ طی پیغام تبریک سال نو میلادی

به گزارش دانشنامه آریایی، فارس نوشت: رئیس جمهور روسیه در پیامی به مناسبت شروع سال جدید میلادی خطاب به همتای آمریکایی خود خواهان عادی شدن روابط دو کشور شد.

درخواست پوتین از ترامپ طی پیغام تبریک سال نو میلادی

به نوشته خبرگزاری شینهوا، پوتین در این پیغام کریسمسی که به مناسبت شروع سال نوی میلادی در پایگاه اینترنتی کرملین قرار گرفته است گفت از برقراری گفت وگوهای برابر و منصفانه و بر پایه منافع مشترک، حمایت می نماید.

پوتین متذکر شد روسیه و آمریکا به لحاظ تاریخی درقبال تضمین امنیت و ثبات جهانی مسئول هستند.

وی همچنین مجدداً از ترامپ دعوت کرد در ماه می سال جدید میلادی، جهت شرکت در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم به روسیه سفر کند

پوتین روز گذشته (یکشنبه) در گفت وگوی تلفنی با ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وی به دلیل یاری این کشور در جلوگیری از یک حمله تروریستی در روسیه تشکر کرد. پوتین و ترامپ در این گفت وگوی تلفنی درباره ادامه همکاری دوجانبه در زمینه مقابله با تروریسم توافق کردند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز هفته گذشته پس از بازگشت از واشنگتن گفت و ترامپ اخیرا در نامه ای به پوتین، خواهان بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو شده است.

آمریکا و روسیه بر سر موضوعات مختلفی از جمله مسائل مالی، نظامی و سیاسی اختلافات عمیقی دارند. این دو کشور بر سر کنترل تسلیحات اتمی دو معاهده به امضا رسانده بودند که یکی از آن ها از سوی ترامپ لغو شده و دیگری نیز به زودی منقضی می گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 785

به "درخواست پوتین از ترامپ طی پیغام تبریک سال نو میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پوتین از ترامپ طی پیغام تبریک سال نو میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید