دیپلمات سابق کانادایی خواهان بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: دیپلمات سابق وزارت خارجه کانادا با انتقاد از اقدام عجولانه اتاوا در قطع یک جانبه روابط دیپلماتیک با ایران، بازگشایی سفارت این کشور در تهران و تعامل با دولت جدید کشورمان را خواهان شد.

دیپلمات سابق کانادایی خواهان بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری گلوب اند میل کانادا، کالین رابرتسون دیپلمات سابق وزارت خارجه کانادا با انتقاد از اقدام عجولانه اتاوا در قطع یک جانبه روابط دیپلماتیک با ایران خواهان بازگشایی سفارت این کشور در تهران و تعامل با دولت جدید ایران شد.

کالین رابرتسون اضافه کرد:اگر اتاوا نسبت به تبادل نظر با تهران جدی است ضروری است روابط دیپلماتیک را از سر بگیریم. نزدیک به یک سال است که ما سفارت خود در تهران را بسته ایم و از سوی دیگر خواهان خروج دیپلمات های ایران از اتاوا شدیم در حالی که دیپلماسی موثر مستلزم حضور در محل و تبادل نظر و تعامل مستقیم با دولت میزبان است.

به گفته این دیپلمات سابق کانادا خروج پرسنل دیپلماتیک اقدامی افراطی است که تنها در مواقعی که جان آنها در خطر قرار می گیرد و یا اعلام جنگ قرب الوقوع است انجام می گیرد.

رابرتسون که اکنون پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات دفاعی و سیاست خارجی کاناداست اضافه کرد:خاورمیانه منطقه ای پیچیده است و کانادا دارای منافع تجاری، سیاسی و اجتماعی در این نقطه است ؛بعلاوه تعداد مهاجران به کانادا از مقصد این کشوها رو به افزایش است، همچنان که تعداد زیادی از اتباع کانادا در این منطقه حضور دارند.

وی اضافه کرد:دیپلماسی تحریم و تهدید مجادله هسته ای ایران را پیچیده تر خواهد نمود. اکنون آگاهی ما از تحولات ایران بر اساس منابع دست دوم و کشورهای ثالث شکل می گیرد و اگر کانادا قصد تعامل با ایران را دارد احتیاج دارد بدون واسطه با این کشور در ارتباط باشد.

این دیپلمات بدون توجه به اقدام یک جانبه اتاوا در قطع روابط دیپلماتیک با کشورمان گفت: دریک روند تدریجی، اولین گام تضمین امنیت دیپلمات های کانادایی در تهران توسط روحانی است و در گام بعدی استقرار دوباره هیئت دیپلماتیک کانادا در پایتخت ایران است.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 286

به "دیپلمات سابق کانادایی خواهان بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات سابق کانادایی خواهان بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید