راهنمای استفاده از نت سنج پلاس؛ از کمیت تا کیفیت اینترنت با خبر شوید

به گزارش دانشنامه آریایی، این سامانه به گفته وزیر ارتباطات سیستمی برای نظارت همگانی مشترکان است و زمانی نتیجه مطلوب حاصل می گردد که همه کاربران در این نظارت همگانی شریک باشند. حالا که این امکان و فراخوان عمومی انجام گرفته، خوب است با هم از نحوه کار این سامانه آگاه شویم.

راهنمای استفاده از نت سنج پلاس؛ از کمیت تا کیفیت اینترنت با خبر شوید

چند روز پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد سامانه ای اطلاع داد که کارکرد آن، مشاهده پوشش اینترنت در تمام نقاط مختلف کشور و ثبت شکایات از عملکرد اپراتورها است. سامانه نت سنج پلاس، 5 دسترسی را برای کاربران فراهم نموده است. شما با استفاده از این سامانه می توانید، عملکرد اپراتورها، کیفیت پوشش دهی و میزان سرعت دهی به اینترنت را مشاهده کنید. همچنین این امکان فراهم شده است که در صورت نامطلوب بودن عملکرد اپراتورها و پایین بودن کیفیت و حجم اینترنت، به وسیله این سامانه شکایت خود را به دست مسئولان امر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برسانید.

در کنار این چهار مزیت، امکان دیگری نیز فراهم است و آن رصد اندازه گیری های اجرا شده توسط سامانه های کیفی است. به گفته محمدجواد آذری جهرمی در پی گلایه کاربران از شرایط اینترنت در کشور، کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی دو سال گذشته به تمام محله های هزار و 342 شهر ایران، تمام مسیرها و جاده ها سر زده اند و شرایط پوشش دهی و سرعت اینترنت را در این مناطق پایش نموده اند. نتیجه این کار، دریافت اطلاعات نقطه به نقطه و نصب 6 هزار حسگر در نقاط مختلف کشور شد تا بتوانند کیفیت اینترنت ارائه شده توسط اپراتورهای مختلف را به صورت آنلاین رصد نمایند. حالا با راه اندازی این سامانه، امکان مشاهده این داده ها و گزارش ها برای تمام کاربران ایرانی فراهم شده است.

شرایط پوشش اینترنت چگونه است؟

با مراجعه به سامانه نت سنج پلاس به نشانی https://netsanjplus.ir/ و فشردن دکمه آغاز، نقشه ای باز می گردد که می توان منطقه مورد نظر را با کلیک روی آن انتخاب کرد. ضروری است یکی از سرویس های اینترنت همراه، اینترنت پر سرعت (ADSL) یا اینترنت بی سیم (TD-LTE) را به عنوان سرویس مورد نظر خود معین کرد و در آخر گزینه مشاهده گزارش را انتخاب کرد. حالا لیستی از اطلاعات در اختیار شما قرار داده می گردد که گزینه نخست یعنی شرایط پوشش، نوع پوشش دهی و کیفیت اینترنت را نشان می دهد. همچنین دو نمودار به شما ارائه می گردد که یکی شرایط پوشش اپراتور انتخابی با سایر اپراتورها را مقایسه می نماید و دیگری شرایط پوشش اپراتور انتخابی در منطقه را نشان می دهد.

در این زمینه بخوانید:

بهترین ساعت­ های هوشمند سال 2020 را بشناسیم

کیفیت اینترنت مطلوب است؟

گزینه دوم کیفیت اینترنت است که با کلیک بر روی آن، شرایط کیفیت اینترنت برای استفاده های مختلف در 5 گروه کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی معین شده است. این اطلاعات به صورت نمودار نیز در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید شرایط اینترنت اپراتورهای مختلف برای هر 5 گروه را آنالیز و مقایسه کنید.

شکایت ها را چطور ثبت کنیم؟

گزینه بعدی به شکایت ها مربوط می گردد. در این دسته بندی شما می توانید پرتکرارترین موضوعات شکایت در استان را همراه با نمودار مقایسه استانی تعداد شکایت از اپراتورها بر اساس همان موضوعات شکایت ملاحظه کنید. در قسمت پایین این لیست، گزینه ای برای ثبت شکایت های شما نیز وجود دارد. شما با درج علت شکایت و اطلاعات شخصی، می توانید نسبت به ثبت گلایه خود اقدام کنید.

آخرین گزینه اطلاعات کامل مربوط به تعرفه اپراتور مورد نظر شما است. شما در صورت تمایل می توانید به وسیله همین سامانه اقدام به خرید بسته اینترنت کنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1480

به "راهنمای استفاده از نت سنج پلاس؛ از کمیت تا کیفیت اینترنت با خبر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای استفاده از نت سنج پلاس؛ از کمیت تا کیفیت اینترنت با خبر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید