راه رفتن با ربات اسکلتی ایرانی برای معلولان راحت تر می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، توان بخشی در کنار پیشگیری و درمان اهمیت بسیاری زیادی پیدا می نماید. عده ای از بیماران بعد از آن که بهبود پیدا می نمایند به حمایت های توابنخشی نیازمند هستند تا بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

راه رفتن با ربات اسکلتی ایرانی برای معلولان راحت تر می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یک شرکت دانش بنیان داخلی با به کارگیری متخصصان رشته های برق، الکترونیک و گرایش های مختلف مکانیک توانسته است به دانش طراحی و فراوری ربات اسکلتی دست پیدا کند و ایران را در گروه کشور های دارنده این فناوری پیشرفته قرار دهد.

سید مصطفی حوائجی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره محصول این شرکت که ربات اسکلت بیرونی اکسوپد نام دارد گفت: این محصول برای افرادی که دچار فلج پا هستند طراحی شده است. این ربات به فرد در راه رفتن و همچنین نشست و برخاست یاری می نماید و می تواند جایگزین ویلچر گردد.

حوائجی به ویژگی های این محصول اشاره و شرح داد: این ربات امکان ایستادن، نشستن و راه رفتن را فراهم می نماید و به آنان آزادی عمل بیشتری در زندگی می دهد. همچنین استفاده از این ربات باعث تحرک بیشتر در نتیجه موجب تنظیم فشار خون می گردد و همچنین باعث جلوگیری از مسائل گوارشی و کلیوی، زخم بستر، بهبود تنفس و نیز جلوگیری از تضعیف ماهیچه های بدن می گردد.

این فعال فناور گفت: ربات اسکلت بیرونی اکسوپد در 2 نسخه درمانگاهی و نسخه شخصی قابل ارائه است. در نسخه درمانگاهی این محصول به همراه حامل نگهدارنده کاربر و نرم افزار ویژه کنترل ربات ارائه می گردد که کاربر زیر نظر پزشک از دستگاه استفاده می نماید.

در نسخه دوم، ربات به همراه عصا و دیگر تجهیزات جانبی مثل باتری و کامپیوتر کنترل نماینده داخلی قابل ارائه است و فرد استفاده نماینده می تواند از آن در خانه و یا مکان های دیگر استفاده کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره مشخصات فنی این ربات شرح داد: وزن این ربات 29 کیلوگرم و دارای 4 مفصل فعال و 2 مفصل غیرفعال است.

وی اضافه نمود: باتری های لیتیم یون این ربات قابل شارژ هستند و حداکثر وزن مجاز بیمار برای استفاده از این ربات 90 کیلوگرم است.

این فعال فناور گفت: افراد با حداقل قد 155 سانتی متر و حداکثر 190 سانتی متر می توانند از این ربات استفاده نمایند.

حوائجی بیان نمود: در این شرکت 9 نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره اختلاف قیمت محصول فراوری شده این شرکت و نمونه مشابه خارجی آن گفت: قیمت ربات خارجی حداقل 80 هزار دلار است و قیمت ربات این شرکت حدود 30 هزار دلار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 898

به "راه رفتن با ربات اسکلتی ایرانی برای معلولان راحت تر می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "راه رفتن با ربات اسکلتی ایرانی برای معلولان راحت تر می گردد" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه رفتن با ربات اسکلتی ایرانی برای معلولان راحت تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید