رایزنی تلفنی ظریف و همتای ترکیه ای درباره تحولات افغانستان و شیوع کرونا

به گزارش دانشنامه آریایی، وزرای خارجه ایران و ترکیه در دومین گفتگوی تلفنی ظرف یک هفته اخیر درباره شیوع ویروس کرونا و همچنین تحولات افغانستان به رایزنی پرداختند.

رایزنی تلفنی ظریف و همتای ترکیه ای درباره تحولات افغانستان و شیوع کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران و ترکیه صبح امروز (دوشنبه) تلفنی مصاحبه کردند.

در این مصاحبهی تلفنی، وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا فرایند صلح در این کشور مصاحبه و تبادل نظر کردند.

آخرین شرایط شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد مصاحبه در این تماس تلفنی بود.

ظریف و چاووش اوغلو ظهر سه شنبه 19 فروردین ماه نیز تلفنی مصاحبه کرده بودند و در این مصاحبه وزیر امور خارجه ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا در ترکیه با دولت و مردم ترکیه ابراز همدردی کرده و آمادگی ایران را برای هرگونه کمک و همکاری در این زمینه بیان نمود.

همکاری های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت از دیگر موضوعات مورد مصاحبهی وزرای خارجه دو کشور بود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه پنجم اسفند ماه نیز در مصاحبهیی تلفنی آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در منطقه و راه های مقابله با آن و لزوم حفظ و تقویت مراودات مشترک با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1062

به "رایزنی تلفنی ظریف و همتای ترکیه ای درباره تحولات افغانستان و شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی ظریف و همتای ترکیه ای درباره تحولات افغانستان و شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید