رسانه چینی: پکن از تحریم نفت ایران پیروی نمی کند

به گزارش دانشنامه آریایی، یک رسانه چینی با اشاره به روابط نزدیک پکن با تهران و مراودات عادی و مشروع تجاری دو کشور نوشت چین از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران پیروی کند.

رسانه چینی: پکن از تحریم نفت ایران پیروی نمی کند

به گزارش خبرنگاران تارنمای یی سی چین روز دوشنبه نوشت: ایران یک شریک بزرگ انرژی و همکار در برنامه راه ابریشم با چین است و به رغم فشار آمریکا بر پکن، چین نمی تواند از تحریم های یکجانبه آن کشور تبعیت کند.

گزارش رسانه چینی حاکی است که موضوع فقط تامین نفت از ایران نیست راه های تامین نفت برای چین وجود دارد اما این موضوعی برای چانه زنی در گفت و گوها با آمریکا خواهد بود بخصوص آنکه مضرات مالی برای جهان و چین دارد و از همین اکنون هم باعث بالا رفتن بهای نفت شده است.

خبرگزاری شینهوا چین هم نقش ایران را در تامین انرژی و نفت برای چین بسیار مهم دانسته و آورده است که چین بزرگترین خریدار نفت ایران است این کشور در سال 2018 میلادی 22 میلیون تن نفت خام از ایران وارد نموده که معادل 6.3 درصد از احتیاج بازار چین را براورده نموده است.

این گزارش به نقل از هوالی مین سفیر اسبق چین در ایران و کارشناس مسایل خاورمیانه آورده است: این طور نیست که چین تسلیم محض آمریکا گردد و روابط و تجارت نفتی و انرژی با ایران را متوقف کند.

وی می افزاید که ایران یک شریک بزرگ مالی، سیاسی و امنیتی برای چین و یکی از بزرگترین و مهمترین حامیان برنامه راه ابریشم نوین چین است.

این کارشناس، ایران را کشوری با درایت و با نظریات و اقدامات کارشناسانه بخصوص در قبال تحریم های آمریکا دانست و گفت که تهران می داند چطور باید نفت خود را صادر کند و راه های آن را نیز بلد است.

رسانه های چین گزارش نموده اند که تحریم یکجانبه آمریکا نه فقط باعث نارضایتی و ناخرسندی چین بلکه بسیاری از دیگر کشورها و شرکت های خارجی شده است و آنها خواهان تجدید نظر آمریکا در این گونه تصمیم گیری ها هستند.

گزارش تصریح می نماید که متوقف کردن تجارت کشورها با تصمیمات یکجانبه آمریکا علیه ایران کاملا نادرست است و اکنون کشورها و شرکت ها برای خریدهای نفتی خود و یافتن منابع مطلوب دچار سردرگمی شده اند.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 200

به "رسانه چینی: پکن از تحریم نفت ایران پیروی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه چینی: پکن از تحریم نفت ایران پیروی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید