روسیه پیشرفته ترین زیردریایی اتمی خود شاهزاده ولادیمیر را آزمایش کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که برای اولین بار، پیشرفته ترین زیردریایی اتمی این کشور آزمایش شده است و از این زیردریایی، یک موشک بالستیک قاره پیمای بولاوا شلیک شده و به هدف خود هزاران کیلومتر دورتر در شبه جزیره کامچاتکا اصابت نموده است.

روسیه پیشرفته ترین زیردریایی اتمی خود شاهزاده ولادیمیر را آزمایش کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از یورونیوز، محل انجام این آزمایش، دریای سفید واقع در شمال غرب روسیه بوده و در زمانی اجرا شده که در پی فروپاشی پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، دنیا نگران شروع یک مسابقه تسلیحات هسته ای دیگر میان دولت هاست.

این زیردریایی پیشرفته بوری-آ که شاهزاده ولادیمیر (Knyaz Vladimir) نام گرفته است، اولین زیردریایی به روز شدۀ مدل 955A محسوب می گردد.

بنا بر اعلام الکساندر مویسف فرمانده این عملیات، قرار است این زیردریایی تا پایان امسال میلادی و پس از آنکه تمام آزمایش ها از جمله آزمایش اسلحه های آن تمام شد، وارد ناوگان دریایی شمال روسیه گردد.

برنامۀ کنترل تسلیحات هسته ای دنیای که در دوران جنگ سرد با عقد پیمان منع موشک های هسته ای میان برد میان ایالات متحده و روسیه شکل گرفته بود، با خروج آمریکا به رهبری دونالد ترامپ در 20 اکتبر 2018 میلادی فروپاشید و به این ترتیب رقابتی نامحدود در موضوع ساخت و گسترش موشک های میان برد در میان کشورهای قدرتمند دنیا از جمله چین به وجود آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 626

به "روسیه پیشرفته ترین زیردریایی اتمی خود شاهزاده ولادیمیر را آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه پیشرفته ترین زیردریایی اتمی خود شاهزاده ولادیمیر را آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید