رکورد ساخت پروژه های عمرانی در کشور شکسته شد، آزادراه غدیر بخش مهمی از جاده ابریشم ایران است، تهران می تواند نفس بکشد خبرنگاران
به گزارش دانشنامه آریایی، وزیر راه و شهرسازی، آزادراه غدیر را بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور دانست و گفت: رکورد ساخت پروژه های عمرانی در کشور شکسته شد.
جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.
به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز (آزادراه غدیر) گفت: برای اولین بار یک سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت آزادراهی از ایده تا طراحی و ساخت همگی در یک دولت انجام می گردد؛ چراکه معمولاً طرح های عمرانی طولانی شده و دولت های بعدی وارث آن می شوند.
وی اضافه نمود: ارزش روز این آزادراه هفت هزار میلیارد تومان است که اسفند 94 ساخت آن شروع شد و اسفند 99 به انتها رسید؛ یعنی این پروژه سالی 20 درصد پیشرفت داشته و این یک رکورد تاریخی در پروژه های عمرانی راه و شهرسازی محسوب می گردد.
آزادراه غدیر به بهره برداری رسید| سپاه ساخت؛ روحانی افتتاح کردوزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روزانه سه هزار نفر در این 5 سال به صورت دو شیفت در آزادراه جنوبی تهران- البرز کار می کردند، گفت: آزادراه غدیر بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی ایران در کریدور شرقی و غربی است و 5 نقطه اتصالی با آزادراه های عبوری دارد؛ ضمن اینکه تیرپارک ها و پارک های لجستیکی در این مناطق شکل می گیرد.
اسلامی، آزادراه غدیر را نقطه انتقال حجم انبوهی از آمد و شد خودروها از جنوب و جنوب غرب تهران به شمال شرق و شمال غرب کشور دانست و توضیح داد: با این انتقال ترافیک، تهران می تواند نفس بکشد و ما امروز یک طرح اساسی را افتتاح کردیم.
وی از دیگر مزیت های این آزادراه را راهنمایی شرکت ها و ظرفیت های پیمانکاری به سمت شراکت در توسعه زیرساخت ها دانست و اعلام نمود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در قالب سرمایه گذاری 70 درصدی و مشارکت 30 درصدی با وزارت راه، در ساخت آزادراه غدیر نقش اساسی داشته است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین امروز ساخت آزادراه دیگری از انتهای آزادراه غدیر در چرمشهر گرمسار تا پردیس با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی شروع می گردد که به این ترتیب بار ترافیک سنگین مناطق شریف آباد، پاکدشت و افسریه به سمت شمال و جنوب منتقل می گردد.
اسلامی درباره این آزادراه گفت: این آزادراه جدید حد فاصل رودخانه جاجرود تا پاسگاه شریف آباد ساخته می گردد؛ این در حالی است که در طرح قبلی قرار بود آزادراه از وسط پارچین عبور کند که به دلیل ترانشه های بلند، اجرای آن میسر نبود؛ اما این آزادراه توزیع ترافیک را از افسریه و جاده امام رضا و اتوبان آزادگان برمی دارد و 10 کیلومتر آن نیز به عنوان کمربندی پاکدشت در نظر گرفته خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی درباره الگوی تأمین اقتصادی از محل بازار سرمایه در طرح های زیرساختی حمل و نقل گفت: طی یک و نیم سال گذشته این الگو در وزارت راه و شهرسازی طراحی شد و 19 پروژه آزادراهی و راه آهن با استفاده از تأمین اقتصادی از محل بازار سرمایه، ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجوزهای لازم را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت نموده ایم، یادآور شد: عملیات اجرایی این 19 پروژه زیرساختی حمل و نقل در همین دولت شروع می گردد.
منبع: خبرگزاری دانشجو