زاکانی : تهران را با خرابی نیمی از پله برقی ها تحویل گرفتیم

به گزارش دانشنامه آریایی، شهردار تهران با بیان اینکه روزی که مدیریت شهر را تحویل گرفتیم، نیمی از پله برقی های شهر خاموش بود، گفت: امروز حدود 70درصد آنها فعال است.

زاکانی : تهران را با خرابی نیمی از پله برقی ها تحویل گرفتیم

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زاکانی امروز-یکشنبه هفتم اسفندماه 1401- با حضور در صحن شورا پیرامون تبصره1 لایحه بودجه 1402 و مساله نوسازی پله های برقی مرکز از طریق سازمان زیباسازی شهرداری گفت: روزی که مدیریت شهر را تحویل گرفتیم، حدود 50درصد از پله برقی های شهر خاموش بود و نزدیک به 42 درصد نیز ناایمن بودند که ما حتی پله های برقی ناایمن را نیز خاموش کردیم اما امروز حدود 70درصد آنها فعال است.

او تاکید نمود: سازمان زیباسازی امروز در کوشش است باقی موارد معیوب را به سرعت اصلاح کند. بهتر است موضوع در دست سازمان زیباسازی باقی بماند چرا که مسؤل تمشیت تبلیغات عرشه پل ها هم خودشان هستند.

زاکانی اضافه نمود: در یک سال گذشته که سازمان زیباسازی متولی امر شده است شرایط نسبت به گذشته پیشرفت داشته اما به نقطه مطلوب نرسیده ایم زیرا پله های برقی تهران از حدود 12 برند مختلف خریداری شده و عملاً نگهداشت و بازسازی این پله ها مسئول مشخصی ندارد و کار شهرداری از این منظر سخت شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه سازمان زیباسازی میخواهد قراردادی برای نوسازی پله برقی منعقد کند، اظهار کرد: به دو علت بهتر است متولی امر نوسازی پله های برقی سازمان زیباسازی باشد؛ نخست، معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز رضایت دارد این کار از طریق سازمان زیباسازی صورت گیرد از طرفی معاونت حمل و نقل سازمانی عریض و طویل با مجموعه وظایف گسترده است و مساله نوسازی پله های برقی برای این معاونت موضوعی فرعی است. به همین علت پیش از این نیز که متولی کار نوسازی معاونت حمل و نقل و ترافیک بود این کار آنگونه که باید انجام نشد. دوم اینکه اکنون اداره و نگهداشت پل های عابر پیاده سطح شهر تهران با سازمان زیباسازی است. بر همین اساس معتقدم برترین مجموعه ای که می تواند مساله نوسازی پله های برقی را پیگیری کند، سازمان زیباسازی است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 800هزار متر اعیان در پارک های تهران وجود دارد که عملا سازمان یافته نیست. سازمان دهی آنها عواید فراوانی برای شهرداری خواهد داشت. علاوه بر آنکه شفافیت نیز ایجاد خواد کرد.

او اضافه نمود: یک نرم افزار موبایلی به زودی رونمایی خواهد شد که اطلاعات تمام غرفه ها و اماکن تجاری شهرداری را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار خواهد داد. اطلاعاتی از قبیل اینکه این ملک در اختیار چه کسی است؟ نرخ اجاره چگونه است و مواردی از این دست که متولی این کار شرکت ساماندهی مشاغل است.

ادامه دارد...

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2346

به "زاکانی : تهران را با خرابی نیمی از پله برقی ها تحویل گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی : تهران را با خرابی نیمی از پله برقی ها تحویل گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید