انتها لایحه نظام رتبه بندی معلمان

به گزارش دانشنامه آریایی، معاون پارلمانی رییس جمهوری از تقدیم لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس اطلاع داد و گفت: برای افزایش انگیزه شغلی و متناسب سازی نظام پرداخت ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان این لایحه به مجلس ارائه شد.

انتها لایحه نظام رتبه بندی معلمان

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری در شرح ضرورت تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان گفت: در اجرای جزء (2) بند (الف) ماده (63) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1395- و به منظور ایجاد ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیت های معلمی و همچنین متناسب سازی نظام پرداخت ها و بر اساس شایستگی ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: معلمان توسط کانون های ارزیابی در یک بازه زمانی مشخص بر اساس نظام سنجش صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای سنجیده می شوند که متناسب با نتایج حاصله افراد پیروز به کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و تغییر جهت شغلی می شوند و متناسب با آن از مزایای اقتصادی تحت عنوان فوق العاده رتبه بندی بهره مند می شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهور اعلام کرد: در این لایحه 5 رتبه پیشنهاد که امکان بهره مندی حائزین رتبه های 1 تا 5 به ترتیب از 50 تا 210 درصد امتیازات حق شغل و شاغل تحت عنوان فوق العاده رتبه بندی میسر است.

به گفته امیری از نقاط قوت این لایحه می توان به موضوع گواهینامه صلاحیت معلمی که پیش شرط اشتغال به حرفه معلمی می باشد و حداکثر هر 5 سال به روزآوری می گردد، اشاره نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1680

به "انتها لایحه نظام رتبه بندی معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها لایحه نظام رتبه بندی معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید