سیستم هوشمند بی ام و راننده را زیر نظر می گیرد، استفاده از سنسورهای نور ، مبتنی بر رادارهای حرکتی

به گزارش دانشنامه آریایی، سیستم هوشمند خودروهای جدید بی ام و راننده را زیر نظر خواهد گرفت. این سیستم که System Traffic Jam Assistant نام دارد، در خودروهای 2019 این شرکت معرفی می گردد.

سیستم هوشمند بی ام و راننده را زیر نظر می گیرد، استفاده از سنسورهای نور ، مبتنی بر رادارهای حرکتی

به گزارش سرویس آی تی فناوری انتخاب به نقل از سی نت، پیش بینی می گردد سیستم جدید در خودروهای 2019 X5 عرضه گردد. این سیستم شامل یک دوربین نوری فوق هوشمند بالای مینی بورد ماشین است که بر عملکرد راننده و رفتارهای او نظارت می نماید.

در دنیای پیشرفته سیستم های کمکی و هوشمند رانندگی، کوشش برای جذب حداکثری نظر کاربران اهمیت بسزایی دارد.بر همین اساس است که خودروسازان مختلف برای جلب نظر مثبت خریداران هر نوع روشی را می آزمایند.

به نظر می رسد بی ام نیز برای رقابت با کادیلاک طرحی ویژه را وارد بازار نموده است. چرا که کادیلاک وعده داده با سیستم سوپر کروز خود تمامی فعالیت های راننده را آنالیز کند. بی ام و نیز قول داده با الگویی مشابه در سال 2019 به کاربران خدمات ارائه کند.

این سامانه، دستیار Traffic Jam Assist نامیده می گردد و به عنوان یک گزینه 1700 دلاری در مدل 2019 X5 در ماه دسامبر عرضه خواهد شد. دوربین های کنترل راننده به طور فعال توجه راننده را می سنجد و هر نوع فعالیت و حرکت غیرعادی او را ذخیره می نمایند.

یکی از وجه تمایز های سیستم کادیلاک و بی ام و این است که در حالی که در سیسم های کادیلاک برای نظارت بر راننده از دوربین های مادون قرمز گران قیمت استفاده می گردد، بی ام و از دوربین های نوری استفاده می نماید. گرچه برخی از کارشناسان حوزه خودرو معتقدند این ضعف بی ام و است چرا که وقتی راننده عینک آفتابی آیینه ای داشته باشد ممکن است در سنج وضعیت راننده اشکالاتی ایجاد گردد.

البته بی ام و همزمان با این سیستم از سنسورهای رادار و اولتراسونیک استفاده می نماید تا بتواند به طور نیمه خودمختار در موقعیت های خاصی رانندگی کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 80

به "سیستم هوشمند بی ام و راننده را زیر نظر می گیرد، استفاده از سنسورهای نور ، مبتنی بر رادارهای حرکتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم هوشمند بی ام و راننده را زیر نظر می گیرد، استفاده از سنسورهای نور ، مبتنی بر رادارهای حرکتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید