شرایط قابل تفسیر در صدور مجوزها برداشته می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، سیاح گفت: شرایط صدور مجوزهای کسب و کار باید شفاف باشد و شرایطی که قابل تفسیر برای ماموران باشد، برداشته می گردد.

شرایط قابل تفسیر در صدور مجوزها برداشته می گردد

خبرنگاران - آقای امیر سیاح گفت: در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار باید شرایط قابل تفسیر برای مامور برداشته گردد یعنی دستگاه ها برای صدور مجوز شرطی نگذارند که بسته به نظر مامور امکان تغییر داشته باشد.

رئیس دفتر مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در برنامه تیتر امشب به سوالات زیر پاسخ داد:

شروط تسهیل صدور مجوز کسب و کار چیست؟

سیاح: طبق دستورالعمل تازه شرط اول این است که همه کسب و کار های زیرزمینی، رسمی شوند و مجوز بگیرند و شرط دوم هم آسان شدن تولد کسب و کار تازه و رشد سریع آن است. باید موانع ایجاد کسب و کار برداشته گردد.

تکالیف دولت در این خصوص چیست؟

سیاح : در این خصوص تکالیف دولت تعیین شده است. باید زمان صدور مجوز ها کاهش یابد، مجوزها ثبت محور باشد، گرفتن کاغذ ممنوع می گردد.

استعلامات را دستگاه صادرکننده باید بگیرد و در تاریخ تعیین باید مجوز بدهد در غیر اینصورت دستگاه ناظر به سراغ آن می رود. بعلاوه استعلامات باید الکترونیک و هوشمند گردد.

مجوز حق افراد متقاضی است. هزینه سرمایه گذاری را باید کم کنیم شرایط سخت صدور مجوز باید برداشته و اعلانی گردد. نظارت ها بر کسب و کار باید پسینی گردد.

صدور هیچ مجوزی نباید به نظر مامور باشد. صدور مجوز باید آنقدر شفاف گردد که به نظر فرد بستگی نداشته باشد.

هر گونه محدودیت به بهانه اشباع بازار باید برداشته گردد و لابی های موجود باید حذف گردد.

2800 مجوز تا الان در سامانه درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده که بااین شرایط سنجیده شده اند.

بعضی شروط در صدور مجوزها مبهم است در این خصوص چه اقدامی شده است؟

سیاح: خیلی از شرایط صدور مجوزها مبهم است به معنی اینکه مثلا در سازمان غذا و دارو، بخشنامه ای برای فراوری غذای خانگی وجود دارد که در آن شرط امکان ایجاد شرایط بهداشتی قید شده، این مبهم است و مامور می تواند نظر خود را اعمال کند.

شرایط قابل تفسیر برای مامور باید برداشته گردد . ما شرط قابل تفسیر را از 2 هزار و 600 مجوز دستگاهی پاک می کنیم البته دستگاه ها در این خصوص همکاری نداشته اند و سخت این کار را پیش می برند.

دستگاه های مختلف حداکثر تا 18 اسفند 1400 فرصت دارند تا به درگاه ملی مجوز ها ملحق شوند و برای صدور مجوز های کسب و کار استعلامات را به صورت الکترونیک انجام دهند.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2165

به "شرایط قابل تفسیر در صدور مجوزها برداشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط قابل تفسیر در صدور مجوزها برداشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید