شکایت علیه بانک های متخلف کره جنوبی ، واکنش وزارت خارجه به خبر احضار سفیر ایران در سئول

به گزارش دانشنامه آریایی، روابط عمومی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در دو سال گذشته تامین دسترسی به منابع اقتصادی بانک مرکزی ایران در کره جنوبی در دستورکار بوده، اعلام نمود: طرح دعوی علیه بانک های متخلف کره ای در محاکم صالحه، توسط نهادهای ذیربط در دست پیگیری است.

شکایت علیه بانک های متخلف کره جنوبی ، واکنش وزارت خارجه به خبر احضار سفیر ایران در سئول

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای در پاسخ به مطلب درج شده در یکی از جراید تحت عنوان چه کسانی کره ای ها را گستاخ کردند؟ اظهار داشت: اساسا هیچگاه تماس تلفنی از سوی سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول حاصل نشده و این ادعا از اساس نادرست است.

در این اطلاعیه آمده است: دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول با مدیرکل مسئول حوزه خاورمیانه بوده و در این دیدار کمترین اشاره ای به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی نشده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه می افزاید: در پی این دیدار، خبرگزاری کره ای یونهاپ خبری بی اساس مبنی بر احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران منتشر و اظهاراتی را به سفیر منتسب کرد که طی اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه در تاریخ 31 تیر ماه اعلام شد: متاسفانه خبرگزاری یونهاپ در اقدامی غیرحرفه ای، خبری بی اساس را منتشر نموده است. سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به وزارت خارجه محل احضار نشده، بلکه دعوت شده است.

این وزارتخانه عنوان می نماید: در دو سال گذشته، تامین دسترسی به منابع مالی بانک مرکزی در کره، دستور کار اصلی و محوری روابط با کره جنوبی بوده و در این راستا، علاوه بر پذیرش فرستاده ویژه این کشور، ده ها دیدار در تهران و سئول با مقامات کره ای اجرا شده است. بدیهی است که ماهیت وظایف وزارت امور خارجه اقتضاء می نماید که همه اقدامات خود را خبری نکند.

در این اطلاعیه آمده است: وزارت امور خارجه طبق وظایف ذاتی خود، عمدتا تسهیل کننده روابط خارجی و از جمله روابط مالی با سایر کشورهاست و در راستای اجرای این ماموریت، در کنار سایر نهادهای کشور قرار گرفته است. بدیهی است این امر نافی یا جایگزین وظیفه ذاتی سایر نهادها نبوده و وزارت خارجه نمی تواند به جای آنها اقدام کند. به همین دلیل طرح دعوی علیه بانک های متخلف کره ای در محاکم صالحه، توسط نهادهای ذیربط در دست پیگیری است و این موضوع توسط ریاست بانک مرکزی اعلام شده است.

در همین زمینه

  • جزئیات ادعای کره ای ها درباره مذاکره تازه تهران - سئول برای تجارت کالاهای بشردوستانه
  • کیهان: سفیر کره جنوبی را اخراج کنید | در برابر سامسونگ و ال جی اقدام انقلابی کنید
  • اعتراض وزارت خارجه کره جنوبی به سفیر ایران | دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی
  • کره جنوبی چقدر به ایران بدهکار است؟ | برآورد ها درباره بازگشت کره ای ها به بازار ایران
  • منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی چقدر است؟ | واکنش کره ای ها چیست؟
  • کره ای ها زحمت کشیده اند! | 7 میلیارد دلار پول ایران را برگردانند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1275

به "شکایت علیه بانک های متخلف کره جنوبی ، واکنش وزارت خارجه به خبر احضار سفیر ایران در سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت علیه بانک های متخلف کره جنوبی ، واکنش وزارت خارجه به خبر احضار سفیر ایران در سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید