طرز تهیه کوکو سبزی و فوت و فن های آن

به گزارش دانشنامه آریایی، ایرانی ها عاشق عطر سبزی هایی هستند که سفره و غذایشان را خوش آب و رنگ تر و جذابتر از همیشه می کنند. از قرمه سبزی گرفته تا سبزی پلو و حتی کوکو سبزی همیشه پای ثابت سفره های ایرانی بوده و همین بهانه کافی است تا طرز تهیه کوکو سبزی از زمان خریدن سبزی ها تا لحظه سرخ شدنش را با شما در میان بگذاریم.

طرز تهیه کوکو سبزی و فوت و فن های آن

مواد لازم

  • سبزی کوکو 1 کیلو(تره، نیم کیلو؛ جعفری، 200 گرم؛ شوید، 150 گرم؛ برگ سیر تازه، 100 گرم؛ شنبلیله، 50 گرم)
  • تخم مرغ پنج عدد
  • زرشک یک قاشق غذاخوری (در صورت تمایل)
  • مغز گردو به اندازه لازم
  • روغن برای سرخ کردن به اندازه لازم
  • آرد سفید یک قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
  • زردچوبه یک قاشق مرباخوری سر خالی
  • نمک به اندازه لازم

طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله اول

ابتدا سبزی ها را تمیز و پاک کرده و بشویید. می توانید از سبزی آماده کوکو هم استفاده کنید، اما اگر دوست دارید در خانه سبزی را تهیه کنید، بعد از شستن سبزی ها را در آبکش قرار دهید و وقتی آبشان کاملا گرفته شد، آنها را خوب کارد بزنید.

مرحله دوم

در یک ظرف تخم مرغ ها را بشکنید و کمی هم بزنید. سپس سبزی، آرد، زردچوبه، نمک، گردو، زرشک و بیکینگ پودر را به تخم مرغ ها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم

تابه را روی اجاق بگذارید و بعد از گرم شدن، روغن را داخل آن بریزید. اندازه روغنی که کوکو سبزی در آن سرخ می شود، نباید خیلی کم باشد. وقتی روغن کاملا داغ شد، مایه را در تابه بریزید.

مرحله چهارم

می توانید همه مایه را بریزید و با پشت قاشق صاف کنید، یا اینکه آن را با قاشق به شکل دایره های جداگانه در تابه بریزید.

مرحله پنجم

وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، آن را به جهت دیگر برگردانید. اگر می خواهید کوکو را یک تکه بریزید، برای راحت شدن کارتان می توانید از تابه دو طرفه استفاده کنید.

مرحله ششم

در ابتدای مطلب طرز تهیه کوکو سبزی یک تکه را به شما آموزش دادیم اما اگر می خواهید کوکو سبزی قالبی آماده کنید، قبل از مخلوط کردن مواد، سبزی ها را خوب سرخ کنید. سپس سبزی سرخ و سرد شده را با تخم مرغ و سایر مواد مخلوط کنید، قالب ها را چرب کرده، مایه کوکو را در قالب بریزید و در فر قرار دهید.

ریختن برگ سیر در کوکو سبزی الزامی نیست اما اگر به عطر آن علاقه داشته باشید، می توانید در صورت دلخواه آن را هم در ترکیب سبزی ها بریزید. اگر هم مایل بودید، می توانید تنها با تره این کوکو را درست کنید و از سبزی های دیگر استفاده نکنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2265

به "طرز تهیه کوکو سبزی و فوت و فن های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سبزی و فوت و فن های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید