عیدی کارگران را به آخر سال موکول نکنید!

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران از کارفرمایانی که نقدینگی و قدرت اقتصادی دارند خواست عیدی و پاداش کارگران را برای حفظ قدرت خرید آنها بهمن ماه پرداخت نمایند.

عیدی کارگران را به آخر سال موکول نکنید!

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

ناصر چمنی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:بهمن ماه با توجه به مناسبتهای خجسته پیش رو، بهترین زمان پرداخت عیدی و پاداش کارگران و بازنشستگان است و موجب دلگرمی و حفظ قدرت خرید کارگران می گردد.

وی موکول نشدن عیدی و پاداش کارگران به انتها سال را کار خداپسندانه ای دانست و گفت: کارگران با دریافت به موقع عیدی دغدغه تامین مایحتاج مورد احتیاج خود در شلوغی انتها سال را نخواهند داشت و از هجمه و ازدحام یکباره در هفته آخر سال هم جلوگیری خواهد شد.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اضافه کرد: وقتی عیدی به آخر سال موکول می گردد ارزش خود را از دست می دهد و کارگران را در تامین اقلام اساسی مورد احتیاج دچار مشکل می نماید. اگر عیدی کارگران زودتر پرداخت گردد فرصت خرید مایحتاج خود را پیدا می نمایند و مجبور نمی شوند اجناس بی کفیت و بنجول را با چند برابر قیمت بازار خریداری نمایند.

وی درباره رقم عیدی سال جاری کارگران نیز گفت: مبنای معین عیدی انتها سال همه کارگران مشمول قانون کار، حداقل دو و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار است به شرطی که از سه برابر حداقل دستمزد بیشتر نگردد و کارفرمایان باید دو ماه پایه حقوق را به عنوان حداقل عیدی و سه ماه پایه حقوق را به عنوان حداکثر عیدی به نیروهای کار خود بپردازند که بر این اساس کمترین میزان عیدی کارگران سه میلیون و 32 هزار تومان و بیشترین میزان عیدی 4 میلیون و 548 هزار تومان است.

چمنی توضیح داد:در حال حاضر بسیاری از خانوارهای کارگری با مسائل معیشتی روبه رو هستند و شاید بیش ازهمه آنها احتیاجمند عیدی انتها سال باشند لذا پرداخت عیدی از سوی کارفرمایان موجب می گردد خرید شب عید را با خیال آسوده تر انجام دهند.

به گزارش خبرنگاران، وزیر کار اخیرا از پرداخت به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان و کارگران اطلاع داد و خاطرنشان کرد کوشش می کنیم عیدی و پاداش انتها سال با حقوق بهمن ماه پرداخت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 812

به "عیدی کارگران را به آخر سال موکول نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی کارگران را به آخر سال موکول نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید