قلعه خاندان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمیجان از بازسازی قلعه خاندان بهادری روستای اسفندان اطلاع داد.

قلعه خاندان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سعید نیکنام امروز 27 مرداد 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: بازسازی این بنا با اعتباری بالغ بر 650 میلیون ریال شروع شد.

او اظهار کرد: در این عملیات دیوار ضلع شمال غربی ساختمان شاه نشین قلعه و فضای مطبخ غربی مورد بازسازی و بازسازی قرار می گیرد.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمیجان اعلام کرد: قلعه خاندان بهادری یکی از بناهای به جا مانده از دوره قاجار است و با وسعت 11 هزار مترمربع زمین و بنایی به متراژ 3 هزار مترمربع دارای دو بخش و دو در چوبی در قسمت شمالی و غربی بناست که البته در اصلی قلعه در بخش جنوبی بنا واقع شده است.

او گفت: این بخش با ویژگی های خاص معماری که دارد، دارای بخش شاه نشین، باغ، قلمستان و برج های بلند است. به دلیل گذر زمان آسیب های بسیاری به برج ها وارد شده و ارتفاع آن ها امروز به حدود شش متر رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمیجان اضافه کرد: قلعه خاندان بهادری در کنار یکی از راه های مهم ارتباطی استان به سوی غرب کشور قرار گرفته است، به طوری که منطقه وفس که قلعه بهادری در آن واقع شده، از دیرباز محل اتصال راه های تهران، همدان، قم، کرمانشاه و کردستان بوده است. این بنای ارزشمند تاریخی با شماره 7701 در تاریخ هفدهم اسفند ماه 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

وسیع ترین و عظیم ترین ساختمان های قلعه در بخش شمالی بنا قرار گرفته که به بخش اعیان نشین اختصاص داشته و مصالح به کار رفته در ساخت این بنا شامل خشت، سنگ، آجر، چوب، آهک و گچ است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1250

به "قلعه خاندان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه خاندان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید