لشگر صدمیلیونی گرسنگان کرونا

به گزارش دانشنامه آریایی، رامین امینی زارع*؛ همین چند روز پیش، روز جهانی غذا درواپسین سال سده پانزدهم خورشیدی که برابر با ورود به هفتادوششمین سالگرد تأسیس سازمان خواروبار وکشاورزی ملل متحد یاهمان (FAO)، به عنوان یکی از ارکان مهم سازمان ملل متحد بود، در شرایطی استثنایی فرا رسید که کشور های سراسر جهان با تأثیرات گسترده همه گیری جهانی بیماری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند. اکنون زمان اندیشیدن درباره آینده ای است که قرار است شانه به شانه یکدیگر، آن را بسازیم.

لشگر صدمیلیونی گرسنگان کرونا

در این خصوص، فائو از تمامی دست اندرکاران در سراسر جهان می خواهد تا بابهرگیری از فن آوری ودانش مدیریت ریسک، دست در دست هم دهند تا به صورت فوری به شکاف ها و نقصان های تغذیه ای و معیشتی که در میانه همه گیری بیماری ویروس کرونا، آسیب پذیرترین اقشار جامعه را گرفتار کرده است، رسیدگی کنند.

برآورد های اخیر منتشر شده از سوی فائو نشان می دهند که همه گیری بیماری ویروس کرونا و پیامد های اقتصادی آن می تواند 83 تا 132 میلیون نفر دیگر را در سال جاری میلادی به جمعیت دچار کمبود تغذیه ای در جهان اضافه کند.

پاسخ کشور ها به کوید 19 فرصتی است تا از طریق تاب آورتر کردن نظام های غذایی دربرابر شوک ها و همچنین افزایش پایداری آن ها شرایط را به گونه ای بهتر از گذشته بازسازی و احیا کنند.

مطمئنا، یکی از موثرترین و کارآمدترین شیوه هایی که می تواند تاب آوری اقتصاد جهانی وکشور را افزایش دهد پرداختن جدی به ابزار بیمه کشاورزی است که این روز ها بیش از هرزمان ضرورت آن با رخداد پدیده سرنوشت ساز تغییر اقلیم، رخ می نماید.

اجرای پیروز طرح های فراگیری مانند بیمه طیور وکاربست فن آوری سنجش از دور (Remote Sensing) و اجرای تمام قد دیجیتال بیمه کشاورزی در ایران که تنها در انحصار شماری از کشورهاست، راهبرد مناسبی برای گذر از وضعیتی که همه می دانیم، به سوی انتظام امنیت غذایی و نگاه به فردایی روشن است و اقتصاد کشور را تاب آور تر می نماید.

*مدرس مدیریت ریسک وبیمه

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1399

به "لشگر صدمیلیونی گرسنگان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لشگر صدمیلیونی گرسنگان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید