خبرنگاران خانه کشتی ایذه در گیرودار وعده ها

به گزارش دانشنامه آریایی، اهواز -خبرنگاران- با گذشت بیش از 28 ماه از کلنگ زنی خانه کشتی ایذه، این مکان ورزشی همچنان نیمه کاره رها شده است.

خبرنگاران خانه کشتی ایذه در گیرودار وعده ها

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ایذه به عنوان یکی از قطب های کشتی فرنگی کشور در سالیان گذشته در عرصه های مختلف این رشته افتخارات زیادی کسب نموده است و به یک نام شناخته شده در جامعه کشتی تبدیل شده است.

این شهر در چند سال اخیر همیشه چند ملی پوش در رده های سنی بزرگسالان، امیدها، جوانان، نوجوانان و نونهالان کشتی فرنگی کشور داشته است.

رامین طاهری دارنده سه مدال طلای بزرگسالان آسیا، پیغام بویری دارنده مدال برنز امیدهای دنیا، مهرداد مردانی دارنده مدال برنز مسابقات بزرگسالان آسیا، پویا دادمرز دارنده 2 مدال طلای جوانان و نوجوانان دنیا، شاهین بداغی دارنده مدال نقره نوجوانان و مدال برنز جوانان دنیا و حسین اسدی دارنده مدال های طلا و نقره نوجوانان و جوانان آسیا و برتر بزرگسالان آسیا از جمله کشتی گیران مطرح ایذه ای در حال حاضر هستند.

با این وجود تکمیل خانه کشتی این شهرستان که احتیاج اولیه علاقمندان و فعالان این رشته ورزشی دراین شهرستان است همچنان منتظر آستین همت مسوولان است.

پیشرفت 35 درصدی خانه کشتی ایذه

رییس اداره ورزش و جوانان ایذه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران دراین زمینه گفت: کار ساخت خانه کشتی ایذه در دی ماه سال 96 با اعتبار مصوب 44 میلیارد ریال برای فاز نخست آن شروع شد.

کوروش احمدی اضافه کرد: از این مقدار تا به امروز 27 میلیارد ریال تخصیص یافته و به صورت صد درصد توسط پیمانکار جذب شده است.

وی با مهم دانستن تکمیل این مکان ورزشی در پیشرفت کشتی شهرستان گفت: برای تکمیل خانه کشتی ایذه مبلغی بین 150 تا 200 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است که امیدواریم با انجام کارهای مربوطه، هرچه زودتر شاهد افتتاح آن باشیم.

قهرمان دنیا در سوله گندم و جو تمرین می نماید

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: کشتی ایذه یکی از قطب های کشتی فرنگی کشور است و قبل از تعطیلی اردوهای تیم ملی به علت شیوع کرونا پنج کشتی گیر و یک مربی در تمرین تیم ملی بزرگسالان داشت.

لقمان رضایی اضافه کرد: حداقل امکانات در اختیار جوانان این رشته قرار نگرفته است ولی این غیور مردان با تکیه بر همت و پشتکار و علاقه خود ، بارها پرچم کشورمان را در میادین آسیایی و دنیای برافراشته نموده اند.

وی تاکید نمود: کشتی گیران ما در یک سوله که قانونا باید برای انبار کردن جو و گندم استفاده گردد تمرین می نمایند، جایی که حتی یک دوش برای استفاده قهرمان دنیا ندارد!

رییس هیات کشتی ایذه با بیان اینکه افتتاح خانه کشتی ایذه خواسته جامعه کشتی شهرستان است گفت: تمام مسوولان باید دست به دست هم دهند تا این سالن تکمیل گردد، ایذه از نظر امکانات ورزشی دچار فقر است ولی بالاخره باید این کمبودها جایی رفع گردد،

وی با بیان اینکه خانه کشتی ایذه یکسال است که به حال خود رها شده است، اضافه کرد: در مراسم اهدای مدال طلای دنیا پویا دادمرز به جامعه پزشکی استان، افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان از افتتاح این خانه کشتی تا خاتمه سال اطلاع داد، ما از استاندار، نماینده و فرماندار شهرستان درخواست می کنیم این کار را تا رسیدن به نتیجه دنبال نمایند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران از عدم حمایت ورزشکاران در ایذه انتقاد کرد و گفت: کشتی گیر ملی پوش ما هزینه رفت و آمد به اردوی تیم ملی را باید از جیب خود و خانواده اش بدهد، ورزشکار ما مدال برنز آسیا کسب نموده و حتی مسوولان یک تماس تلفنی ساده هم با او نگرفته اند.

وی اضافه کرد: با این فرایند قطعا در آینده شاهد کاهش چشمگیر تعداد کشتی گیران شهرستان خواهیم بود، وقتی نونهالان و نوجوانان ببینند که هیچ توجهی به بزرگان کشتی نمی گردد و امکانات سخت افزاری نیز وجود ندارد از حضور در ورزش اول کشور دلسرد خواهند شد.

رضایی با اعلام حمایت از رییس اداره ورزش جوانان ایذه تاکید نمود: تنها اشخاصی که در سالیان اخیر به فکر کشتی ایذه بودند میثم دادمرز رییس سابق و کوروش احمدی رییس فعلی اداره ورزش ایذه هستند که به رغم کمبود بودجه، از هیچ کمکی به بدنه کشتی دریغ ننموده اند.

امیدواریم آیندگان، افتتاح خانه کشتی ایذه را به چشم ببینند

عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت: صاحب خانه شدن کشتی ایذه آرزوی قلبی من و همه کشتی گیران این شهرستان است، آرزویی که خیلی سخت برآورده می گردد.

رامین طاهری ادامه داد: با این شرایط بعید می دانم که خانه کشتی در زمان فعالیت ما بهره برداری برسد و اما امیدوارم حداقل زمانی که نوجوانان و نونهالان کشتی ایذه به سن بزرگسالی رسیدند شاهد افتتاح این مکان ورزشی باشیم.

وی از کمبود امکانات ورزش در ایذه گلایه کرد و اضافه کرد: بیش از چهار ماه است که برای تمرین راهی اهواز شده ام زیرا در ایذه شرایط مورد احتیاج در دسترس من نبود، در هر صورت من هم دوست دارم در شهر خودم امکانات حداقلی برای تمرین وجود داشته باشد.

دارنده سه مدال طلای بزرگسالان آسیا اضافه کرد: از تمام مسوولانی که می توانند برای تکمیل این پروژه کاری انجام دهند تقاضا می کنم بخاطر جوانانی که عمر خود را روی کشتی گذاشته اند، این سالن را زودتر به بهره برداری برسانند.

وزیر ورزش و جوانان در آیین کلنگ زنی خانه کشتی ایذه گفته بود: امیدواریم خانه کشتی ایذه ظرف کمتر از دو سال افتتاح و به بهره برداری برسد تا زمینه رشد و گسترش کشتی فرنگی بیشتر از قبل به وجود آید.

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز چندی پیش از افتتاح خانه کشتی ایذه تا خاتمه سال 99 اطلاع داده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1203

به "خبرنگاران خانه کشتی ایذه در گیرودار وعده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانه کشتی ایذه در گیرودار وعده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید