لغو کامل محدودیت ها در روسیه حداقل تا اوایل سال 2021 ممکن نیست

به گزارش دانشنامه آریایی، وزیر بهداشت روسیه گفت: لغو کامل محدودیت های مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، زودتر از فوریه سال آینده میلادی (اسفند ماه) و تضمین وجود دارو و واکسن که آزمایش بالینی آن تازه شروع شده، منطقی نخواهد بود.

لغو کامل محدودیت ها در روسیه حداقل تا اوایل سال 2021 ممکن نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: بر اساس اطلاعات منتشره از سوی روزنامه کراسنایا ازوزدا (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه)، وزارت بهداشت روسیه اجازه انجام آزمایش واکسن ویروس کرونا به روی انسان را صادر نموده است.

طبق این اطلاعات، وزارت دفاع روسیه به همراه مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی با کسب مجوز لازم از سوی وزارت بهداشت، انجام آزمایشات بالینی واکسن فراوری شده خود علیه عفونت ویروس کرونا را شروع می نمایند.

این نشریه یادآور شده که پارامترهای کمی و کیفی انتخاب داوطلبان از قبل مورد توافق قرار گرفته و داوطلبان برای آزمایش این واکسن می توانند از میان نیروهای نظامی یا غیرنظامیان باشند.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که نخستین گروه از داوطلبان (شامل 50 نیروی مرد نظامی) طی چند روز آینده و پس از خاتمه دوره انزوای دو هفته ای خود به منظور اطمینان یافتن از عدم آلودگی به ویروس کرونا، مورد تزریق واکسن فراوری شده در روسیه قرار خواهند گرفت. هدف اصلی این آزمایش آنالیز میزان ایمنی و میزان تحمل اجزای واکسن است.

در خبر دیگری میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی خاطرنشان کرد که نمی توان در مورد لغو کامل تمامی محدودیت های در نظر گرفته شده برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید-19 زودتر از ماه فوریه سال 2021 (اواخر بهمن-اوایل اسفند ماه)، صحبتی به میان آورد.

وی گفت: ابتدا باید از ایجاد شرایط دارویی کنترل شده در کشور اطمینان حاصل کرد و من فکر می کنم که در امسال نمی توان چنین امیدواری داشت. به احتمال زیاد این مسئله در ماه فوریه سال 2021 امکان پذیر خواهد بود و ما بتوانیم گروهی از داروهای مناسب برای درمان و پیش گیری علیه ویروس کرونا را با شرایط کنترل شده ای دریافت کنیم.

موراشکو تأکید کرد که شرط مهم برای برطرف محدودیت ها در جامعه، مصونیت مردم در برابر این بیماری و تضمین شدن قطع زنجیره ابتلا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1196

به "لغو کامل محدودیت ها در روسیه حداقل تا اوایل سال 2021 ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو کامل محدودیت ها در روسیه حداقل تا اوایل سال 2021 ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید