لندن: متعهد به حفظ امنیت عربستان هستیم

به گزارش دانشنامه آریایی، وزارت خارجه انگلیس در واکنش به حمله پیروز پهپادی نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی مهم عربستان، به تداوم حمایت از دولت آل سعود اشاره نمود.

لندن: متعهد به حفظ امنیت عربستان هستیم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت انگلیس در اقدامی همگام با آمریکا حمله پهپادی شنبه یمنی ها به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه انگلیس، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس شنبه در این زمینه گفت:انگلیس حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان در صبح امروز که حوثی ها مسئولیت آن را بر عهده گرفته اند را محکوم می نماید.

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح شنبه اظهار داشت که یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان را با 10 پهپاد هدف قرار داد و در این راستا افراد شریف و آزاده در عربستان در زمینه اطلاعاتی به ارتش یمن یاری کردند.

این سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در ادامه گفت: تهدید علیه مناطق غیر نظامی و زیرساخت های تجاری اقدامی خطرناک، تحریک آمیز و کاملا غیرقابل قبول است. این تشدید تنش همچنین کوشش های سازمان ملل متحد برای انتها دادن به درگیری در یمن را تضعیف می نماید.

این مقام وزارت خارجه انگلیس در حالی مدعی تهدید علیه مناطق غیر نظامی عربستان شده که دولت این کشور در قبال چهار سال کشتار غیر نظامیان یمنی سکوت اختیار نموده است.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه انگلیس، این دیپلمات انگلیسی در انتها گفت:از حوثی ها می خواهیم فورا این حملات را متوقف نمایند. انگلیس همچنان متعهد به حمایت از امنیت عربستان سعودی و دستیابی به راهکار سیاسی برای انتها دادن به درگیری ویرانگر در یمن است.

یک عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز شنبه ائتلاف سعودی را تهدید کرد که در صورت عدم توقف حملات، نیروهای یمنی تا عمق خاک عربستان پیشروی خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 404

به "لندن: متعهد به حفظ امنیت عربستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: متعهد به حفظ امنیت عربستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید