مشاور ارشد سرکرده شورشیان ونزوئلا استعفا داد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، خوان خوزه رندون (Juan José Rendón) مشاور خوان گوایدو سرکرده شورشیان ونزوئلا به دنبال افشاگری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور از سمت خود استعفا داد.

مشاور ارشد سرکرده شورشیان ونزوئلا استعفا داد

بر اساس اعلام این خبرگزاری، خوان خوزه رندون مشاور استراتژیک سرکرده شورشیان ونزوئلا بود و پس از اینکه از سوی مادورو به دخالت در کودتای شکست خورده متهم شد، از سمت خود استعفا داد.

این در حالیست که تا به امروز 45 نفر به دلیل دخالت در این عملیات شکست خورده در سواحل کارائیب در نزدیکی کاراکاس بازداشت شده اند.

گفتنی است، جردن گوریو (Jordan Goudreau) نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا اعلام کرد که مسئولیت عملیات ناکام چند روز گذشته علیه ونزوئلا را برعهده داشت. این نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا به همراه یک نظامی سابق دیگر ارتش ونزوئلا دیروز قصد داشتند از راه دریا و از سَمت کلمبیا به ونزوئلا رخنه کرده و عملیاتی را برای با هدف سرنگون کردن نیکلاس مادرو رئیس جمهور قانونی این کشور به انجام رسانند.

به گزارش اسکای نیوز، جردن گوریو این عملیات را با حمایت خوان گوایدو سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در ونزوئلا به انجام رسانده بود.

این در حالیست که نستور ریورول ( Nestor Reverol) وزیر کشور ونزوئلا یکشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که ارتش این کشور پیروز شده است عملیاتی را کشف و خنثی کند.

آمریکا از دو سال قبل اقدامات خود برای ساقط کردن دولت قانونی نیکلاس مادورو را آغاز کرده و در این راه در سال گذشته خوان گوایدو با حمایت واشنگتن و برخی از کشورهای غربی خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1129

به "مشاور ارشد سرکرده شورشیان ونزوئلا استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ارشد سرکرده شورشیان ونزوئلا استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید