مقاله: برآورد هزینه بازسازی ملک چطور انجام می گردد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، بافت فرسوده عمدتا در مناطق جنوبی و مرکزی تهران به چشم می خورد و برای بازسازی این بافت علاوه بر نوسازی ساختمان نیاز به ارتقای زیر ساخت ها نیز وجود دارد. از سال 1381 تا به امروز دولت برای بناها و خانه های فرسوده و از بین رفته تسهیلات و وام بافت فرسوده در نظر گرفته است و تا به امروز نیز این وام پا بر جا است چرا که با گذشت زمان خانه های قدیمی نیاز به بازسازی و تعمیر پیدا می نمایند و باید به آنها رسیدگی گردد.

مقاله: برآورد هزینه بازسازی ملک چطور انجام می گردد؟

برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی همواره از مهم ترین دغدغه مالکان در این زمینه است که در صورت بهره گیری از دانش فنی و تجربی افرادی که در این زمینه فعالیت می نمایند، می توان از هزینه های آشکار و پنهان عملیات بازسازی خانه قدیمی کم کرد.

اغلب بازسازی خانه های فرسوده به دلیل نیاز به تعمیرات اساسی به دنبال آسیب دیدن یا وجود مشکلاتی در طراحی و ساخت اولیه در آن، انجام می گردد. بازسازی خانه های فرسوده همچنین از قوانینی پیروی می نماید که این قوانین همان گونه که از اسم آن پیداست مخصوص بازسازی ساختمان است.

جهت انجام بازسازی ساختمان در اولین مرحله از پروژه بازسازی ساختمان خود باید نقشه کشی کامل ساختار موجود در ساختمان را تهیه کنید. در این نقشه باید تمامی اجزا و لوازم موجود ساختمانی را به دقت آنالیز کنید.

بر اساس آمارها، در حال حاضر 226 هزار واحد مسکونی روستایی در استان تهران وجود دارد که از این تعداد، 143 هزار واحد که 63 درصد از کل را شامل می گردد، فرسوده و در برابر زلزله نامقاوم است. در اجرای طرح وام بازسازی خانه روستایی، بنیاد مسکن، نظارت، نقشه و تخریب بافت فرسوده را به صورت رایگان انجام داده و 50 میلیون تومان وام 4 درصد با دو سال دوره تنفس و 12 سال دوره بازپرداخت ارائه می نماید.

منبع مقاله: برآورد هزینه بازسازی ملک چطور انجام می گردد؟

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1978

به "مقاله: برآورد هزینه بازسازی ملک چطور انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برآورد هزینه بازسازی ملک چطور انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید