نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی چه قدر است؟

به گزارش دانشنامه آریایی، یونان کماکان بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای اروپایی دارد.

نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی چه قدر است؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با شرایط تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا خاتمه دسامبر 2019 نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با 0.1 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح 7.4 درصد و 6.2 درصد رسید. این نرخ بیکاری پایین ترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ژوئیه 2008 بوده است.

تخمین زده می گردد تا خاتمه ماه دسامبر 15 میلیون و 475 هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، 12 میلیون و 251 هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده اند. در مقایسه با ماه نوامبر، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا 80 هزار نفر و در سطح منطقه یورو 34 هزار نفر افزایش یافته است.

همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران در سطح اتحادیه اروپا 747 هزار نفر و در سطح منطقه یورو 592 هزار نفر کاهش پیدا نموده است.

در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به یونان با 16.6 درصد بوده است و پس از این کشور، اسپانیا با 13.7 درصد، ایتالیا با 9.8 درصد و فرانسه با 8.4 درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با دو درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، آلمان و هلند با 3.2 درصد، لهستان با 3.3 درصد و مجارستان با 3.4 درصد قرار دارند.

در مقایسه با ماه دسامبر سال قبل، نرخ بیکاری در 21 کشور کاهش یافته است، در دانمارک ثابت باقی مانده و در شش کشور نیز افزایش یافته است.

در مقایسه با سال قبل، بیش ترین افزایش نرخ بیکاری در قبرس (از 7.4 درصد به 7.6 درصد) بوده است و پس از این کشور، پرتغال (از 6.6 درصد به 6.9 درصد) و لیتوانی (از 5.8 درصد به 6.1 درصد) قرار دارند.

بیش ترین کاهش در نرخ بیکاری نیز مربوط به یونان (از 18.5 درصد به 16.6 درصد) بوده است و پس از این کشور بلغارستان(از 4.7 درصد به 3.7 درصد) قرار دارند.

نرخ بیکاری طی این مدت در انگلیس 3.8 درصد (این آخرین ماه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بود)، اتریش 4.2 درصد و دانمارک 5.1 درصد بوده است. در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز نرخ بیکاری در ایسلند 3.3 درصد و در نروژ 3.4 درصد اندازه گیری شده است.

هم چنین تا خاتمه ماه دسامبر سه میلیون و 155 هزار جوان زیر 25 سال در اتحادیه اروپا بی کار بوده اند که از این میزان، دو میلیون و 213 هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده اند. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شمار جوانان بیکار در سطح اتحادیه اروپا 143 هزار نفر و در سطح منطقه یورو 129 هزار نفر کاهش داشته است. کمترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به جمهوری چک با 4.3 درصد بوده است و پس از این کشور نیز آلمان با 5.8 درصد و هلند با 6.7 درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به یونان با 35.6 درصد، اسپانیا با 30 درصد و ایتالیا با 28.9 درصد بوده است.

منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند. اتحادیه اروپا نیز دارای 27 عضو است که شامل 19 کشور عضو منطقه یورو به علاوه، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 759

به "نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی چه قدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی چه قدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید