همکاری های همه جانبه ایران و مالزی در زمینه مالی

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دیدگاه های ایران و مالزی به هم نزدیک است گفت: فکر می کنیم همکاری های همه جانبه بین این دو کشور به ایجاد اقتصاد فعال منتهی گردد.

همکاری های همه جانبه ایران و مالزی در زمینه مالی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مجلسی باشگاه خبرنگاران خبرنگارانپویا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک خبری با امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی عصر امروز(سه شنبه 2 شهریور) در جمع خبرنگاران با ابراز شادی از این دیدار، اظهار کرد: مالزی کشور مهم بین کشورهای اسلامی است و ایران اسلامی اهمیت بسیار برای مالزی قائل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران روابط محبت آمیز و برادرانه ای با مجلس مالزی دارد و در مذاکرات فی مابین درباره گسترش روابط پالمانی و موضوعات مالی در بخش های مختلف مذاکره انجام شد.

رئیس قوه مقننه توضیح داد: پینشهادات خوبی برای فعالیت های شرکت های مالزیایی مطرح شد که در ایران از آن استقبال خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین درباره گسترش روابط دانشگاهی و فرهنگی مذاکراتی انجام شد که بخشی از صحبت های ما درباره مسائل منطقه ای و بحران های منطقه ای از جمله جریان های تروریستی که اخلال در امنیت کشورهای اسلامی ایجاد نموده اند.

لاریجانی در انتها تاکید نمود: دیدگاه های ایران و مالزی خیلی به هم نزدیک است و فکر می کنیم همکاری های همه جانبه بین این دو کشور به ایجاد اقتصاد فعال منتهی گردد.

در ادامه امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی در نشست خبری مشترک خود با لاریجانی گفت: همانگونه که آقای لاریجانی اشاره نمودند در مذاکره امروز در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات صحبت شد و به ویژه می توان به موضوعاتی مانند مسائل امنیتی منطقه و همکاری های مالی در مذاکرات اشاره نمود.

رئیس نمایندگان مالزی اضافه کرد: مطمئنم مالزی شناسایی کامل درباره نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد و مالزی بسیار از دولت جدید ایران بسیار شاد است و این دولت مطمئناً فضای خوبی را برای تجارت و مناسبات تجاری بین دو کشور فراهم می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 547

به "همکاری های همه جانبه ایران و مالزی در زمینه مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های همه جانبه ایران و مالزی در زمینه مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید