وجود 237 مدرسه پرخطر در کردستان، مدارس دو نوبته می شوند

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران، رشید قربانی بعد از ظهر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، اظهارداشت: در مجموع سه هزار و 700 ساختمان آموزشی و غیر آموزشی در سطح استان داریم که 30 درصد آنها استانداردهای لازم را برای استفاده ندارند و از این میزان نیز 237 مدرسه ما شرایط پرخطر دارند.

وجود 237 مدرسه پرخطر در کردستان، مدارس دو نوبته می شوند

وی با بیان اینکه از این 30 درصد تعداد 858 مورد فضای آموزشی غیر استاندارد داریم، اضافه نمود: 50 مدرسه پرخطر در سطح شهرستان سنندج واقع شده اند که احتیاج است اعتبارات خاصی برای بهبود این وضعیت به آنها اختصاص یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: برای تخریب، نوسازی و بازسازی مدارس پرخطر اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان برآورد شده که امیدواریم در بودجه سال آینده تامین بخشی از این اعتبارات دیده گردد تا بتوانیم تا سرانجام سال 98 تمام مدارس و فضاهای آموزشی استان را به استانداردهای لازم نزدیک کنیم.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر 302 هزار دانش آموز در سطح 16 منطقه آموزشی مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: این دانش آموزان در سه هزار و 500 واحد آموزشی و در قالب 14 هزار و 967 کلاس درس ساماندهی شده اند.

وی اعلام کرد: از مجموع 14 هزار و 967 کلاس آموزشی 528 کلاس فاقد سیستم گرمایشی و خط لوله گاز هستند که امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده تا سرانجام سال 98 این کلاس ها نیز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به پروژه های نیمه تمام استان نیز اشاره نمود و گفت: در حال حاضر 135 پروژه در دست اجرا داریم که 248 میلیارد تومان اعتبار برای به بهره برداری رسیدن انها اعتبار احتیاج است.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر 57 کلاس درس آماده افتتاح شدن هستند، اظهارداشت: 128 پروژه از پروژه های در دست اقدام دولتی و بقیه آنها مشارکتی هستند.

وی در ادامه اضافه نمود: انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اتمام پروژه های نیمه تمام اعتبارات خاصی را برای آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس تخصیص دهد و از مدیران سازمان نوسازی مدارس کردستان نیز می خواهیم برای جذب اعتبارات ملی در این راستا اقدامات خود را پیگیری نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: سال گذشته تنها دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای بازسازی فضاهای غیر استاندارد و تخریبی کردستان اختصاص یافت که این حجم اعتبار نمی تواند جوابگوی احتیاج استان باشد و اگر بتوان این رقم را در سال 98 به 10 میلیارد تومان رساند می توان بخش عمده ای از مسائل این حوزه را برطرف کرد.

قربانی یادآور شد: البته در سطح استان ساختمان های مازاد بسیاری نیز داریم که بلا استفاده هستند که در صورت اجازه برای فروش آنها می توان بسیاری از مسائل اعتباری را حل کرد و در این راه احتیاجمند حمایت استانداری هستیم.

وی اعلام کرد: در بحث آموزش و استفاده از فضاهای آموزشی با توجه به اتفاقات تلخی که در گذشته رقم خورده باید حفظ جان و زندگی دانش آموزان را در اولویت قرار دهیم و در صورت وجود فضاهای آموزشی تخریبی از وجود آنها استفاده نکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: برای اینکه جان دانش آموزان به خطر نیافتند پیشنهاد می کنیم مدارسی که پرخطر و تخریبی هستند تعطیل شوند و دانش آموزان این مدارس در مدارس تازه ساختی که یک نوبته هستند، ساماندهی شوند و مدارس تا آماده سازی فضاهای آموزشی مورد احتیاج دو نوبته شوند.

قربانی در سرانجام سخنان خود اظهارداشت: البته برای اجرای این کار ممکن است با مقاومت خانواده های تعدادی از دانش آموزان و یا نارضایتی معلمان روبرو شویم که باید برای جلوگیری از این مشکل نیز راه چاره لازم پیش بینی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 155

به "وجود 237 مدرسه پرخطر در کردستان، مدارس دو نوبته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 237 مدرسه پرخطر در کردستان، مدارس دو نوبته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید