تور چین: وزیرخارجه چین در اریتره با هرگونه مداخله خارجی مخالفت کرد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین که سال 2022 را با سفر به سه کشور آفریقایی شروع کرد، در اولین مقصد آفریقایی خود وارد اریتره شد. کشوری که آمریکا با دولت آن به شدت مخالف است. اریتره بعلاوه به تازگی به طرح چینی یک کمربند و جاده (BRI) پیوسته است.

تور چین: وزیرخارجه چین در اریتره با هرگونه مداخله خارجی مخالفت کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ یی روز سه شنبه برای یک سفر رسمی دو روزه وارد اریتره شد و قبل از ملاقات با ایسیاس افورکی، رئیس جمهور اریتره، با عثمان صالح، وزیر امور خارجه و سایر مقامات ارشد این کشور ملاقات و مصاحبه کرد.

قرار است وزیرخارجه چین سپس به کنیا و کومور سفر کند.

وزارت خارجه چین جزئیات بیشتری در خصوص سفر وانگ یی را ارائه نداده است.

با این حال به تازگی دو کشور روابط نزدیک و گرمی را دنبال می نمایند.

رابطه چین با اریتره به دهه ها قبل بازمی شود. چین از جبهه آزادی بخش اریتره که برای استقلال از اتیوپی می جنگید، حمایت کرد و حتی در سال 1967 به بعضی نیروهای این کشور آموزش های ویژه داد. با این حال، سال های بعد وقتی اتیوپی به رسمیت شناختن خود را از تایپه به پکن به عنوان دولت چین تغییر داد، چین نیز حمایت از اریتره را کنار گذاشت.

با این حال چین یکی از اولین کشورهایی بود که اریتره را پس از استقلال در سال 1993 به رسمیت شناخت و چندین پروژه از جمله ساخت بیمارستان در آسمارا و ارائه یاری های فنی در بخش بهداشت را در این کشور انجام داد.

وانگ یی در سفر خود به اریتره در میان خبرنگاران اعلام نمود: ما در امور داخلی اتیوپی مداخله نمی کنیم و بعلاوه با هرگونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی اتیوپی و آفریقا مخالفیم. به ویژه با رویه بعضی از نیروهای خارجی برای تحت فشار قرار دادن اتیوپی برای اهداف سیاسی خود مخالفیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2171

به "تور چین: وزیرخارجه چین در اریتره با هرگونه مداخله خارجی مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: وزیرخارجه چین در اریتره با هرگونه مداخله خارجی مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید