پکن: برجام باید حمایت و اجرا گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی در زمینه برجام گفت که این توافق مهم بین المللی است و باید اختلافات به وسیله گفت وگو برطرف گردد.

پکن: برجام باید حمایت و اجرا گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان نشست خبری روز دوشنبه به پرسش های حاضران درباره تحولات داخلی این کشور و اوضاع منطقه و دنیا از جمله آخرین شرایط برجام پاسخ داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ از سخنگویان این وزارتخانه در جریان این نشست خبری در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در زمینه آخرین تحولات در زمینه برجام و پیشنهاد سرگئی لاوروف سرپرست وزارت خارجه روسیه در مورد برگزاری جلسه ای در سطح مدیران سیاسی طرف های حاضر در برجام، گفت: برجام مورد تأیید و تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد، دستاورد مهم دیپلماسی چند جانبه، ستون مهمی برای نظام بین المللی منع گسترش سلاح های اتمی و صلح و ثبات در خاورمیانه و بخش قابل توجهی از نظم بین المللی در چارچوب حقوق بین الملل است.

وی اضافه کرد: برجام باید حمایت و اجرا گردد. در شرایط کنونی، از کلیه طرف های برجام می خواهیم که شکیبا و خویشتندار باشند، اختلافات را به وسیله گفت وگو و مذاکرات تحت کمیسیون مشترک برجام رفع سازند و برای بازگرداندن توازن بین حقوق و تعهدات در برجام اقدامات مشخصی انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: به عنوان شرکای راهبردی در زمینه هماهنگی برای یک دوره جدید و از حامیان سرسخت برجام، چین و روسیه در رابطه با برنامه هسته ای ایران ارتباط نزدیک با هم دارند. چین از تمام پیشنهادهایی که به بهبود شرایط کنونی و حفظ برجام یاری خواهد نمود، پشتیبانی می نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران نیز امروز با تأکید بر عدم مذاکره بین ایران و آمریکا گفت که ایران ابتکارات جدیدی از دل برجام به اروپایی ها ارائه داده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 720

به "پکن: برجام باید حمایت و اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: برجام باید حمایت و اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید