چند نفر سهم شستا را خریدند؟

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش تجارت نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه؛ علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران اظهار کرد: امروز بیشترین میزان مشارکت در بورس وجود داشت به طوری که 2 میلیون و 70 هزار نفر در این عرضه شرکت داشتند. میزان عرضه امروز 8 میلیارد سهم به میزان 6 هزار و 400 میلیارد تومان بود که به هر کد 3637 سهم اختصاص یافت.

چند نفر سهم شستا را خریدند؟

وی افزود: از این میزان 6 میلیارد و 700 میلیون سهم جهت عرضه به عموم و یک میلیارد و 300 میلیون سهم جهت عرضه به صندوق های سرمایه گذاری در روز شنبه آینده عرضه اولیه شد. با انجام این عرضه 68 هزار و 800 میلیارد تومان به ارزش بازار افزوده شد.

شستا 7 هزار میلیارد تومان تامین اقتصادی کرد

صحرایی توضیح داد: مجموعه شستا دارای 187 شرکت بورسی با درصد مدیریتی مالکیتی است که طی امروز توانست حدود 7 هزار میلیارد تومان به تامین اقتصادی بپردازد. به این ترتیب، عرضه اولیه امروز عظیمترین عرضه تاریخ بازار سرمایه کشور از لحاظ تعداد شرکت کنندگان و نیز از نظر عرضه است.

لازم به یادآوری است، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که از سال قبل فرآیند پذیرش در بورس تهران را آغاز نموده بود بعد از احراز کامل شرایط، 20 فروردین سال جاری در کمیته پذیرش با پلاک 537 پذیرفته شد و در بازار دوم معاملات و در ﺑﺨﺶ هلدینگ چند رشته ­ای صنعتی درج شد.

بنابر آمار موجود، این هلدینگ با سرمایه اسمی 8 هزار میلیارد تومانی در گزارش 12 ماهه تلفیقی، 7.01 هزار میلیارد تومان سود خالص داشته و سود اصلی 4.5 هزار میلیارد تومان است؛ همچنین سود هر سهم در سال اقتصادی قبل و منتهی به 31 خرداد سال گذشته 565 ریال و در شش ماهه منتهی به سرانجام آذر سال گذشته 131 ریال است.

این شرکت شامل 178 شرکت زیرمجموعه و 9 هلدینگ عظیم شامل سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین، هلدینگ سرمایه گذاری دارویی تامین، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، خدمات ارتباطی رایتل، شرکت سرمایه گذاری توسعه انرژی تامین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1069

به "چند نفر سهم شستا را خریدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نفر سهم شستا را خریدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید