چین برای توازن تجاری با آمریکا برنامه 6 ساله پیشنهاد داد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، مقامات مطلع به سی ان بی سی گفتند که چین در روند مذاکرات تجاری خود با آمریکا که همچنان ادامه دارد، پیشنهاد داده است در طول یک دوره 6 ساله واردات خود از آمریکا را افزایش دهد.

چین برای توازن تجاری با آمریکا برنامه 6 ساله پیشنهاد داد

پایگاه خبری بلومبرگ هم در گزارش خود گفت مقامات چینی این پیشنهاد را در طول مذاکرات خود با آمریکا در اوایل ژانویه مطرح نموده اند. مقامات به بلومبرگ گفته اند که چین میزان واردات سالیانه خود از آمریکا را به بیش از 1 تریلیون دلار خواهد رساند.

منابع مطلع به سی ان بی سی، گفتند که چین پیشنهاد خود برای خرید کالاهای بیشتر تا سال 2024 را به امیدهای رییس جمهور ترامپ برای انتخاب مجدد در سال 2020 مرتبط نموده اند.

در سال 2018 کسری تجاری آمریکا با چین به 323 میلیارد دلار رسید. هدف این توافق، به صفر رساندن این کسری تجاری سالیانه، تا سال 2024 است.

با انتشار اخبار این پیشنهاد، شاخص های سهام وال استریت جهش کردند.

روز پنج شنبه هم پس از این که وال استریت ژورنال اطلاع داد وزیر خزانه داری آمریکا، استیون منوچین، در مورد حذف تمام یا بخشی از تعرفه های واردات چین مصاحبه نموده است، شاخص های سهام آمریکا جهش نموده بودند.

با تور چین همراه شوید

مذاکره کننده ارشد تجاری چین، معاون نخست وزیر، لیو هی، در 30 ژانویه به واشنگتن سفر خواهد نمود تا مذاکراتی 2 روزه را با نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 118

به "چین برای توازن تجاری با آمریکا برنامه 6 ساله پیشنهاد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای توازن تجاری با آمریکا برنامه 6 ساله پیشنهاد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید