کمیساریای انتخابات عراق از آمادگی برای برگزاری انتخابات در زمان مقرر اطلاع داد

به گزارش دانشنامه آریایی، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق امروز (شنبه) اعلام نمود آماده است انتخابات را در زمان معین شده از سوی نخست وزیر برگزار کند.

کمیساریای انتخابات عراق از آمادگی برای برگزاری انتخابات در زمان مقرر اطلاع داد

به گزارش بین الملل خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق امروز اعلام نمود آماده است انتخابات را در زمان معین شده از سوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر برگزار کند.

کمیساریای عالی انتخابات با صدور بیانیه ای اعلام نمود، اظهارات نخست وزیر در مورد معین زمان انتخابات زودهنگام در ششم ژوئن 2021 را پیگیری نموده است و همچنین پیگیر اظهارات رئیس مجلس در مورد انتخابات زودت از موعد مورد در خواست نخست وزیر است.

در این بیانیه آمده است، بر اساس مسئولیتی که در برابر ملت عراق و جانفشانی های آن بر عهده داریم که حاصل آن ایجاد فضای سیاسی جدید در کشور برای اجرای انتخابات آزاد و شفاف است و با نظارت سازمان ملل و نهادهای بین المللی و ناظران بین المللی و سازمان های عراقی دست اندرکار، کمیساریای عالی انتخابات اعلام می نماید که آماده است در صورت فراهم بودن شرایط زیر انتخابات در زمان معین شده از سوی نخست وزیر برگزار می گردد:

نخست: مجلس نمایندگان قانون انتخابات را در سریع ترین زمان ممکن قانون انتخابات را در یک نشریه رسمی منتشر کند بر این اساس که این قانون چارچوب قانوی فرایند انتخابات است.

دوم: مجلس نمایندگان متن جایگزین ماده سوم شماره 30 مصوب سال 2005 را برای تکمیل حد نصاب دادگاه اتحادیه عالی است که تنها مرجع صاحب صلاحیت قانونی برای تایید نتایج انتخابات است.

سوم: دولت بودجه انتخابات و نیازهای ضروری مورد درخواست کمیساریای عالی را از وزارتخانه های دست اندرکار تامین کند که حضور آنان به اجرای برگزاری انتخابات در زمان معین شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات یاری می نماید.

در این راستا کمیساریای عالی انتخابات از دولت می خواهد جلسه ویژه ای را به آنالیز مسائل کار این کمیساریا در ارتباط با وزارتخانه های مزبور و تصمیم گیری در این خصوص اختصاص دهد.

چهارم: کمیساریای عالی انتخابات، سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی دست اندرکار را به ارائه یاری انتخاباتی و نظارت لازم بر برگزاری انتخابات آزاد و شفاف که تجلی اراده واقعی ملت عراق است فرا می خواند.

این کمیساریا پس از اجرای موارد بالا، پایبندی کامل خود را به اجرای خالصانه وظیفه قانونی خود اعلام می نماید و به مردم قول می دهد که آراء آنان را به عنوان امانت قانونی و اخلاقی برای اجرای فرایند انتخابات با معیارهای شفاف شناخته شده در نهادهای دموکراتیک حفظ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1284

به "کمیساریای انتخابات عراق از آمادگی برای برگزاری انتخابات در زمان مقرر اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیساریای انتخابات عراق از آمادگی برای برگزاری انتخابات در زمان مقرر اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید