43 کشته در آتش سوزی مهیب بافت فرسوده دهلی

به گزارش دانشنامه آریایی، دست کم 43 نفر در یک آتش سوزی مهیب و گسترده در ساختمانی در بخش قدیمی و فرسوده دهلی نو در هند گرفتار شعله های آتش شدند و جان سپردند.

43 کشته در آتش سوزی مهیب بافت فرسوده دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، این آتش سوزی ساعت 5:30 صبح امروز به وقت محلی در یکی از محله های قدیمی پایتخت هند رخ داد و بسیاری از کسانی که از حجم دود و آتش کشته شدند، در آن وقت صبح خواب بودند. کوچه ها و مسیرهای باریک این بخش دهلی به گونه ای است که کار امدادرسانی آتش نشان ها را بسیار سخت و تا حدودی غیرممکن می نماید.

علاوه بر 43 قربانی حادثه که دلیل مرگ بیشتر آنها خفگی بود، 16 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و حال آنها خوب گزارش شده است. نارندرا مودی، نخست وزیر هند مرگ ده ها شهروند دهلی را در آتش سوزی وحشتناک صبح امروز تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد. در بخش قدیمی و بافت فرسوده دهلی انبوه کارخانه ها و انبارها وجود دارد و هزاران کارگر معمولا شب را در این ساختمان ها به صبح می رسانند.

سونیل چوداری، نایب رئیس آتش نشانی دهلی نو در این باره گفت: ما دست کم جان 50 نفر را در آتش سوزی صبح نجات دادیم. هر چند اندکی بعد یکی از فرماندهای پلیس محلی اعلام نمود 59 نفر از کارگران از ساختمان بیرون کشیده شده و بعضی از آنها جان خون را از دست داده اند. آتش به جان یک ساختمان چهار یا پنج طبقه افتاد و امدادگران پس از خاموش شدن شعله ها همچنان کار امداد و نجات را برای یافتن قربانیان احتمالی ادامه دادند.

آتش سوزی از ساختمانی شروع شد که در آن هزاران کیف مدرسه انبار شده بود و 25 خودروی آتش نشانی با کوشش فراوان آتش را مهار کردند. حضور گسترده کارگران به ویژه کارگران فصلی و مهاجر در شهرهای بزرگ هند و خوابیدن آنها در محل خوب از بحران هایی است که در آتش سوزی های بافت فرسوده بیشتر به چشم می آید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 686

به "43 کشته در آتش سوزی مهیب بافت فرسوده دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "43 کشته در آتش سوزی مهیب بافت فرسوده دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید