آیا جو بایدن می تواند ترامپ را شکست دهد؟

به گزارش دانشنامه آریایی، جو بایدن تنها سیاستمداری است که قدرت شکست دادن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا را دارد، البته وی برای این منظور باید بتواند ابتدا رقبای متعدد داخلی خود در حزب دموکرات را پشت سر بگذارد.

آیا جو بایدن می تواند ترامپ را شکست دهد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو امروز در تحلیلی نوشت: جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام نموده که میخواهد در مبارزات انتخاباتی آینده در ایالات متحده شرکت کند. نظرسنجی های اجرا شده در ایالات متحده آمریکا نشان داده که بایدن تنها سیاستمداری است که قادر به پیروز شدن بر دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی را دارد. البته مسلماً اگر به او اجازه دهند: چرا که جمهوری خواستار و بسیاری از دموکرات ها علیه او متحد شده اند.

فعالیت انتخاباتی جو بایدن با مخالفت هایی شروع شده است. بحث های زیادی در این باره وجود دارد که آیا اصلاً معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا بهتر است خود را به عنوان نامزد در این رقابت ها اعلام می کرد و داستان های مختلفی درباره او در رسانه ها پخش می گردد و واقعیت این است که وی در معرض نور نامطلوبی قرار گرفته است.

هواداران به اصطلاح هسته ای دونالد ترامپ هم یادآور شد که بایدن نه تنها یک دموکرات، بلکه نماینده به اصطلاح باتلاق واشنگتن است که رئیس جمهور ترامپ قول داده است که آن را تخلیه کند.

جو بایدن در جریان مبارزات مقدماتی بین حزبی نیز باید حداقل با 19 نامزد دیگر حزب دموکرات مقابله کند. در حالیکه دونالد ترامپ برای رسیدن به مرحله اصلی مبارزه برای کسب جایگاه ریاست جمهوری، فرایند انتخابات اولیه را پیش روی ندارد و این امکان به وی اجازه می دهد تا مبارزه علیه دموکرات ها را شروع کند، در حالی که دموکرات ها همچنان در مبارزه با یکدیگر هستند. این در حالی است که برای دموکرات ها حمایت از یک نامزد سیاهپوست دارای اهمیت زیادی دارد و شاید به همین دلیل باراک اوباما با نامزدی جو بایدن مخالفت نموده است.

البته این سومین بار است که جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند و شاید وی بت واند بسیاری از این موانع را به منفعت برای خود تبدیل کند. وابستگی او به باتلاق واشنگتن می تواند او را برای کسانی که از چهره های رنگارنگ در عرصه سیاست آمریکا خسته شده اند، جذاب باشد. همانطور که بایدن قبل از ارتباط داشتن با باراک اوباما و به زمره هواداران وی درآمدن، اختلافات نظرات خود با او را پنهان نمی کرد و بر این واقعیت تاکید داشت که دوستی شخصی دو سیاستمدار، وضعیت منحصربه فردی برای فرد اول و دوم کشور بوجود می آورد.

در نهایت، بر خلاف دونالد ترامپ، آقای بایدن مجبور نیست که در خصوص خود داستان سرایی نموده و خود را مردی جلوه دهد که همه چیز را خود بدست آورده است. در جریان مبارزات انتخاباتی گذشته، تاریخچه کاملا دقیق و تعیینی از او منتشر شده که در مقایسه با هر نامزد دیگر پست ریاست جمهوری آمریکا، یک زندگینامه بی نظیر است.

بر اساس نظرسنجی که از سوی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در 30 آوریل منتشر شد، بایدن با کسب 39 درصد دیدگاه مثبت مردمی، در صدر تمام نامزدهای حزب دموکرات واقع شده است. طبق نظرسنجی اجرا شده توسط روزنامه هیل که مختص اخبار سیاسی واشنگتن است، بایدن تنها نامزد حزب دموکرات است که قدرت پیروزی بر دونالد ترامپ را دارد. همان طور که از نتایج این نظرسنجی تعیین شده، در رویارویی بایدن-ترامپ، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا توانسته 42 درصد آرای مردم را بدست آورد، در حالیکه میزان محبوبیت رئیس جمهوری فعلی تنها 36 درصد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 231

به "آیا جو بایدن می تواند ترامپ را شکست دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جو بایدن می تواند ترامپ را شکست دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید