اعداد و ارقام مالی در هفته چهارم دی ماه 1398

به گزارش دانشنامه آریایی، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته چهارم دی ماه 1398

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

4.1 درصد

بانک دنیای: پیش بینی می گردد که میانگین نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی کشورهای درحال توسعه و اقتصادهای نوظهور در سال 2020 به 4.1 درصد برسد.

650 میلیون نفر

بانک دنیای: به رغم پیشرفت هایی که دنیا در یک دهه آینده تجربه خواهد نمود، انتظار می رود که در افق 2030 حدود 650 میلیون نفر از جمعیت دنیا همچنان از دسترسی به برق محروم بمانند. احتمالاً 90 درصد از افرادی که در سال 2030 از برق محروم خواهند بود را ساکنان کشورهای جنوب صحرای بزرگ آفریقا تشکیل خواهند داد.

25 درصد

بانک دنیای: نرخ بیکاری جوانان (گروه سنی 15 تا 24 سال) در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بالغ بر 25 درصد است.

40 درصد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو): سالانه حدود 40 درصد از محصولات کشاورزی دنیا بر اثر آفت ها و بیماری های گیاهی از بین می رود.

9 میلیارد دلار

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): بخش گردشگری لبنان سالانه به طور متوسط 9 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور یاری می نماید.

2 تریلیون دلار

آنکتاد: عاملان تجارت غیرقانونی سالانه 2 تریلیون دلار از درآمد دولت ها و کسب وکارها را می دزدند. هزینه های اجتماعی و زیست محیطی تجارت غیرقانونی حتی بسیار تأسف بارتر از این ارقام است.

32 میلیارد دلار

بلومبرگ: کاهش اقتصادیات بر سود شرکت ها در دولت دونالد ترامپ به افزایش 32 میلیارد دلاری سود خالص شش بانک بزرگ آمریکایی طی سال های 2018 و 2019 منجر شده است.

5 میلیارد دلار

بلومبرگ: دولت اتیوپی میخواهد با سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری بزرگترین فرودگاه قاره آفریقا را در جنوب آدیس آبابا (پایتخت اتیوپی) احداث کند. به گفته مدیرعامل شرکت خطوط هوایی اتیوپی -که بزرگترین شرکت هواپیمایی در آفریقا به شمار می رود- کار احداث این فرودگاه ظرف شش ماه آینده شروع خواهد شد.

1.1 میلیارد یورو

بلومبرگ: بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) اعلام نموده است که در امسال میلادی 1.1 میلیارد یورو برای توسعه خطوط ریلی ترکیه سرمایه گذاری خواهد نمود.

1.16 و 1.09 تریلیون دلار

سی ان بی سی (CNBC): بر اساس جدیدترین آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا، ژاپنی ها در سرانجام نوامبر 2019 حدود 1.16 تریلیون دلار اوراق خزانه دولت آمریکا را در اختیار داشته اند و بزرگترین بستانکاران دولت آمریکا بوده اند. چینی ها با در اختیار داشتن 1.09 تریلیون دلار اوراق خزانه دولت آمریکا در رتبه بعدی قرار گرفته اند.

996 میلیون تن

سی ان بی سی (CNBC): صنعت فولاد چین در سال 2019 با فراوری بیش از 996 میلیون تن فولاد خام به یک رکورد تاریخی دست یافته است. فراوری فولاد چین در سال 2019 نسبت به سال قبل از آن 8.3 درصد افزایش نشان می دهد. چین بزرگترین فراوریکننده فولاد در دنیا به شمار می رود و به تنهایی بیش از نیمی از فولاد خام دنیا را فراوری می نماید.

6.1 درصد

رویترز: اداره ملی آمار چین نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال 2019 را 6.1 درصد خاطرنشان کرد. این رقم در واقع پایین ترین نرخ رشد اقتصادی چین در 29 سال اخیر محسوب می گردد.

20 درصد

رویترز: گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان میخواهد 20 درصد از سهام شرکت چینی Guoxuan که در زمینه فراوری باتری خودروهای برقی فعالیت می نماید را بخرد. هدف فولکس واگن از این اقدام، تقویت حضور خود در بازار خودروهای برقی چین است.

1 تریلیون دلار

رویترز: در معاملات روز پنج شنبه بورس نیویورک ارزش بازار شرکت آلفابت (مالک گوگل) برای اولین بار در تاریخ این شرکت از مرز 1 تریلیون دلار گذشت. پیش از این ارزش بازار شرکت های اپل، آمازون و مایکروسافت نیز از مرز 1 تریلیون دلار عبور نموده بود.

0.6 درصد

یورو نیوز: بر اساس برآوردهای اولیه دفتر آمار فدرال آلمان، نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال 2019 تنها 0.6 درصد بوده است که پایین ترین میزان آن از سال 2013 تا به امروز به شمار می رود.

356 میلیارد دلار

وال استریت ژورنال: کسری بودجه دولت آمریکا در سه ماهه نخست سال اقتصادی 2020 بیش از 356 میلیارد دلار بوده است. سال اقتصادی دولت آمریکا هر سال از اول اکتبر (9 یا 10 مهر) شروع می گردد.

11.1 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): نرخ بیکاری جوانان در کشورهای عضو OECD طی ماه نوامبر 11.1 درصد گزارش شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 803

به "اعداد و ارقام مالی در هفته چهارم دی ماه 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته چهارم دی ماه 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید