افزایش 30 درصدی صادرات غیرنفتی در 6 ماهه دوم سال 1400

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: صادرات غیرنفتی در 6 ماهه دوم سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

افزایش 30 درصدی صادرات غیرنفتی در 6 ماهه دوم سال 1400

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط مالی در دولت گذشته گفت: دولت آقای روحانی در حالی کار خود را به سرانجام رساند که هیچ شاخص مالی مثبت و سالمی در کشور وجود نداشت.

وی اضافه کرد: برآیند شاخص های مختلف مالی شاخص رشد مالی هر کشور است که شاخص رشد مالی در آنالیز های اجرا شده در سال های مختلف دولت آقای روحانی و در سرانجام این هشت سال صفر درصد بوده است.

رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: علاوه بر شرایط نامناسب شاخص های مالی در سرانجام کار دولت آقای روحانی بدهی ها و قرض های سنگینی از دولت آقای روحانی برای دولت آقای رئیسی به خاطر فروش اوراق و استراض به ارث رسیده که این مسائل کار دولت نو را بسیار سخت نموده است.

پورابراهیمی اعلام کرد: با وجود همه این ها در بحث صادرات غیر نفتی در 6 ماه دوم سال 1400، صادرات غیرنفتی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 30 درصد افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تراز تجاری کشور ما که حدود سه سال است منفی شده، دارد به سمت عدد صفر حرکت می نماید و تراز منفی تجاری ما در حال کم شدن است.

رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: تراز تجاری ما در حال حاضر منفی 2 میلیارد دلار است که پیش بینی می گردد در امسال این عدد به صفر برسد و اگر کار جهادی و شبانه روزی داشته باشیم می توانیم تراز تجاری کشورمان را مثبت کنیم.

پورابراهیمی اعلام کرد: طبق پیش بینی های اجرا شده در داخل و خارج و از جمله صندوق بین المللی پول با شرایط فعلی رشد مالی کشور تا سرانجام امسال به مثبت 3 درصد خواهد رسید و در ادامه نیز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که تاثیر این شاخص ها و فرایند های مثبت بر زندگی روزمره تدریجی خواهد بود و همه ما باید ضمن صبوری کردن، همکاری و همراهی لازم را با هم داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2206

به "افزایش 30 درصدی صادرات غیرنفتی در 6 ماهه دوم سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30 درصدی صادرات غیرنفتی در 6 ماهه دوم سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید