افغانستان، فرایند صلح و حمایت از نیروهای امنیتی محور تماس غنی و جانسون

به گزارش دانشنامه آریایی، رئیس جمهور افغانستان و نخست وزیر انگلیس در یک تماس تلفنی درباره فرایند صلح افغانستان و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان گفت وگو کردند.

افغانستان، فرایند صلح و حمایت از نیروهای امنیتی محور تماس غنی و جانسون

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره گسترش روابط دو کشور و فرایند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، جانسون در این تماس از حمایت مداوم انگلیس از فرایند صلح، تقویت دیپلماسی منطقه ای برای تلاش های جاری صلح و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دو طرف ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در افغانستان، درباره گام های بعدی در فرایند صلح گفت وگو کرده و بر لزوم تامین آتش بس تاکید ورزیدند.

روز گذشته نیز اشرف غنی با در دیدار با سفرای کشورهای عضو ناتو در کابل درباره تحولات اخیر در فرایند صلح و فرصت های به میان آمده در این خصوص پس از اعلام ارزیابی توافقنامه دوحه توسط دولت جدید آمریکا و برگزاری کنفرانس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو صحبت کرد.

این تماس ها و دیدارها در حالی صورت می گیرد که افغانستان در آستانه مهلت مشخص شده برای خروج نیروهای خارجی از این کشور قرار گرفته است اما برآورد هایی از احتمال ادامه حضور این نیروها فراتر از مهلت مشخص شده شنیده می شود.

در مقابل نیز طالبان در بیانیه های متعدد هشدار داده که نقض توافقنامه قطر منجر به جنگی بزرگ خواهد شد که مسئولیت آن با آمریکا است و در موردی دیگر نیز تصریح کرده که درصورت عدم پایبندی آمریکا به توافقنامه، این گروه برای استقلال افغانستان آماده قربانی دادن است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1690

به "افغانستان، فرایند صلح و حمایت از نیروهای امنیتی محور تماس غنی و جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، فرایند صلح و حمایت از نیروهای امنیتی محور تماس غنی و جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید