بازگشت قرنطینه سراسری به اتریش، واکسیناسیون اجباری می گردد

به گزارش دانشنامه آریایی، صدر اعظم اتریش با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در این کشور در سخنانی از اعمال قرنطینه سراسری 20 روزه در این کشور خبر داده و خاطرنشان کرد که از ماه فوریه واکسیناسیون در اتریش اجباری می گردد.

بازگشت قرنطینه سراسری به اتریش، واکسیناسیون اجباری می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، الکساندر شالنبرگ، صدر اعظم اتریش امروز (آدینه) از اعمال مجدد قرنطینه سراسری در این کشور به علت وخامت اوضاع کرونایی و بعلاوه اعمال طرح واکسیناسیون اجباری از ماه فوریه اطلاع داد.

وی در سخنانی توضیح داد: اتریش از یک موج چهارم گسترده کرونا که با اقدامات فعلی تا به حال نتوانسته شکسته گردد رنج می برد.

صدر اعظم اتریش بعلاوه توضیح داد: با وجود همه اقدامات برای اقناع شهروندان برای واکسیناسیون و کمپین ها همچنان افراد کمی واکسینه شده اند. از این روز از اول فوریه سال 2022 طرح واکسیناسیون اجباری در کشور اجرایی می گردد.

وی اضافه کرد: ما نمی خواهیم شاهد موج پنجم، ششم و یا هفتم کرونا در کشور باشیم. این ویروس از بین نخواهد رفت و باقی می ماند.

صدر اعظم اتریش در ادامه سخنانش توضیح داد: قرنطینه گام سخت و دشواری است. این بسیار دردناک است. وی انتقاد حزب آزادی اتریش به واکسیناسیون را در واقع حمله به سیستم سلامت کشور دانست.

صدر اعظم اتریش گفت که نتایج این قرنطینه بعد از 10 روز مورد ارزیابی قرار می گیرد و حداکثر تا 20 روز ادامه خواهد داشت. به گفته وی حداکثر تا 13 دسامبر قرنطینه برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا تمام می گردد و بعد از آن قواعد محدود کننده موسوم به 2-G دوباره اجرایی می گردد.

شرایط کرونایی در اتریش بسیار حاد شده و شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به حدود هزار نفر رسیده و بیش از یک هفته است که روزانه بیش از 10 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می شوند. کلینیک ها در این کشور به مرزهای ظرفیت پذیرش مجاز خود رسیده اند. بخصوص شرایط در سالزبورگ و اتریش علیا وخیم است و نرخ مبتلایان هفتگی در این منطقه ها به ازای هر 100 هزار نفر به 1500 رسیده است.

اتریش یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون را در بین کشورهای اروپای غربی دارد به طوری که تنها 65 درصد از جمعیت این کشور به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2032

به "بازگشت قرنطینه سراسری به اتریش، واکسیناسیون اجباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت قرنطینه سراسری به اتریش، واکسیناسیون اجباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید