بهترین انگشتر برای رزق و روزی در روایات: عقیق شرف الشمس فیروزه

به گزارش دانشنامه آریایی، از قدیم تا به امروز استفاده از انواع سنگ های انگشتری به جهت زیبایی و خواصی که دارند رواج بسیاری داشته اند. درباره خواص انواع انگشتر در روایات نیز مطالب بسیاری بیان شده است.

بهترین انگشتر برای رزق و روزی در روایات: عقیق شرف الشمس فیروزه

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، از قدیم تا به امروز استفاده از انواع سنگ های انگشتری به جهت زیبایی و خواصی که دارند رواج بسیاری داشته اند. درباره خواص انواع انگشتر در روایات نیز مطالب بسیاری بیان شده است. با مطالعه روایات و احادیث می توانیم بگوییم انواع سنگ های انگشتری برای کار و زندگی روزمره افراد خواص بسیاری دارند و از مهمترین خواص آنها، افزایش رزق و روزی برای افراد است. در ادامه این مقاله به آنالیز بهترین نگین انگشتر برای رزق و روزی و خواص دیگر انواع انگشتر در روایات و احادیث پرداخته شده است. همچنین به معرفی انواع سنگ های انگشتری نیز خواهیم پرداخت.

انواع سنگ های انگشتری

بسیاری از انواع سنگ های انگشتری وجود دارند که خواص بسیاری برای روح و بدن دارند و توصیه بسیاری به استفاده از آنها شده است. انواع سنگ های انگشتری همچون فیروزه، یاقوت، شرف شمس، عقیق، زمرد، زبرجد، حدید صینی، در نجف و ... سبب افزایش آرامش، خوشبختی، افزایش رزق و روزی، دفع چشم زخم و گزند بدخواهان، زدودن انرژهای منفی و ... خواهند شد. در فرهنگ ما ایرانیان نیز از دیرباز تا به امروز استفاده از سنگ های قیمتی و انگشترها رواج بسیار داشته است و با توجه به خواص انواع انگشتر در روایات بیشترا مردم جهت بهبوب شرایط زندگی و راحتی کار و زندگی از انواع سنگ های انگشتری استفاده می نمایند.

  • انگشتر عقیق

سنگ عقیق یکی از محبوب ترین و معروف ترین انواع سنگ های انگشتری می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد در واقع می توان اعلام کرد که سنگ عقیق بهترین نگین انگشتر برای رزق و رزوی می باشد و علاوه براین سنگ عقیق خواص بسیاری نیز برای روح و بدن دارد. عقیق در انواع بسیار گوناگونی دیده می شود و با توجه به تنوع رنگی بسیار زیادی که دارد مورد پسند بیشتر مردم قرار می گیرد.

از امام صادق (ع) عقیق نقل شده است که کسی که این انگشتر را در دست داشته باشد خیلی غیرمعمول است که فقیر شود و پول نداشته باشد. همچنین درمورد خواص این انگشتر در روایات امام رضا (ع) نیز بیان نموده اند که این انگشتر، باعث از بین رفتن فقر خواهد شد و در دست کردن آن، نفاق را دور می نماید و همچنین در ادامه فرمودنده اند که شخصی که این انگشتر را در دست کند، فقیر نمی شود. بیشترین توصیه بر عقیق استفاده از انگشتر عقیق یمنی اصل است. درصورت تمایل به خرید میتوانید برای مشاهده تنوع بالایی از انگشترهای عقیق، آنالیز قیمت و خرید انگشتر عقیق مردانه و زنانه اصل به لینک داده شده مراجعه بفرمایید.

  • انگشتر زمرد

یکی از انواع سنگ های انگشتری سنگ زمرد است. درمورد خواص این انگشتر در روایات از امام علی (ع) آمده است که در دست کردن انگشتر زمرد باعث آسان شدن و گره گشایی کارها می شود. همچنین پیامبر (ص) فرموده اند که دست نمودن انگشتر زمرد باعث برطرف شدن فقر می شود.

  • انگشتر در نجف

این سنگ نیز یکی از انواع سنگ های انگشتری می باشد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باتوجه به شکل ظاهری متفاوتی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. درمورد خواص این انگشتر در روایات آمده است که امام صادق (ع) فرموده اند: به درستى که هرکس آن را به دست نماید با هر نگاه کردن به آن خداوند زیارتی با حجی یا عمره در نامه وی بنویسد که ثواب آن برابر پیامبران و نیکوکاران باشد.

  • انگشتر حدید

یکی دیگر از انواع سنگ های انگشتری سنگ حدید می باشد که انرژی بسیاری دارد و باتوجه به اذکار خاصی که بر آن حک می شود دارای خواص ویژه ای است که یکی از آن اذکار، ذکر افزایش رزق و روزی است. این ذکر سالی یکبار فقط در اولین آدینه رمضان انجام می شود بنابراین حدید نیز یکی از بهترین بهترین نگین های انگشتر برای رزق و روزی شناخته می شود. این گوهر با توجه به رنگ سیاه و ماتی که دارد مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است. درمورد این انگشتر در روایات بیان شده است که امام علی (ع) در جنگ ها انگشتر حدید در دست داشتند که روی آن ذکر خاصی حکاکی شده بود.

  • انگشتر یاقوت

یاقوت را می توان به عنوان یکی از گرانترین انواع سنگ های انگشتری در نظر گرفت. انگشتر یاقوت سرخ و کبود به علت زیبایی خاصی که دارند معروفتر اند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در خصوص خواص این انگشتر در روایات آمده است که فقر را از بین می برد از همین رو این سنگ نیز از بهترین نگینهای انگشتر برای رزق و روزی است. از حضرت رضا (ع) بیان گریده است که هرکسی که انگشتر یاقوت در دست داشته باشد دچار فقیر نخواهد شد. همچنین پیامبر (ص) نیز در خصوص خواص انگشتر یاقوت بیان نموده اند: در دست داشتن انگشتر یاقوت، برطرف نماینده فقر و تنگ دستی خواهد شد.

  • انگشتر زبرجد

سنگ زبرجد یکی دیگر از انواع سنگ های انگشتری است که استفاده از آن تاریخچه ای طولانی دارد. امام رضا (ع) فرموده اند: انگشتر زبرجد در دست کردن، موجب راحتی در کار میشود ودر آن هیچ دشواری نیست همچنین میفرمایند که دست کردن انگشتر زبرجد باعث توانمندی و قدرت است و موجب از بین بردن فقر و نیازمندی میشود.

  • انگشتر شرف شمس

شرف الشمس در واقع همان عقیق زرد است که پشت آن دعای شرف الشمس نیز حک شده است. این گوهر نیز به عنوان بهترین نگین انگشتر برای رزق و روزی شناخته می شود چراکه علاوه بر دارا بودن خواص عقیق، خواص دعای شرف شمس را نیز دارد. درواقع سنگ شرف الشمس همان سنگ عقیق است که دعای خاصی بر روی آن حکاکی می شود که منسوب به امام علی (ع) می باشد. در کتاب های نوشته شده قدیمی مثل السحاب اللئالی تالیف سید عبدالله بوشهری آمده در خصوص خواص انگشتر شرف شمس آمده است که در دفع فقر و بیماری ها، حفظ صاحب آن از گزند جانوران و محافظت در برابر بلایا و حوادث و افزایش عزت و بزرگی تاثیر فراوانی دارد.

در خصوص خواص عقیق زرد در روایات از پیامبر اکرم (ص) بیان شده است که هرکس یکی از انواع سنگ های انگشتری عقیق سرخ، زرد و یا سفید را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و افزایش رزق و روزی و سلامتی از تمام بلا ها نخواهد دید و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن خوف دارد و حذر می نماید امان می ماند. دعای شرف الشمس در روز 19 فروردین و بر سنگ عقیق زرد بایستی با رعایت آداب کامل حکاکی شود. برای مشاهده آداب، منابع معتبر و خواص سنگ شرف الشمس به لینک داده شده مراجعه بفرمایید.

  • انگشتر فیروزه

سنگ فیروزه جز شناخته شده ترین انواع سنگ های انگشتری میباشد که خواص بسیاری برای روح و جسم دارد و از گذشته دور تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار میگرفته است. بنابر روایات انگشتر فیروزه باعث دفع بلایا و از بین بردن چشم زخم، دفع فقر، برطرف مشکل فرزندآوری، (همراه با حکاکی آیه رب لا تذرنی) استجابت دعا و پیروزی شود. توصیه شده ترین نوع در روایات فیروزه نیشابوری است. برای مشاهده قیمت و خرید انگشتر فیروزه مردانه و زنانه نیشابوری اصل به لینک داده شده مراجعه بفرمایید.

انواع سنگ های انگشتری بسیار دیگری نظیر آمیتیست، الکساندریت، توپاز، گارنت و ... وجود دارد که میتوان از خواص آنها استفاده کرد که دراین مقاله به چند مورد از مهم ترین آنها اشاره شد. برای مطالعه دقیق خواص دیگر انواع انگشتر در روایات و منابع علمی، فروشگاه تخصصی نقره جات و سنگهای قیمتی شرف آنلاین پیشنهاد میشود که بطور مفصل به تشریح انواع سنگهای قیمتی پرداخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1574

به "بهترین انگشتر برای رزق و روزی در روایات: عقیق شرف الشمس فیروزه" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین انگشتر برای رزق و روزی در روایات: عقیق شرف الشمس فیروزه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین انگشتر برای رزق و روزی در روایات: عقیق شرف الشمس فیروزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید