خبرنگاران گفت وگوهای وزیر خارجه آمریکا با مقامات افغانستان، اروپا و ایتالیا

به گزارش دانشنامه آریایی، نیویورک- خبرنگاران- وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهوری افغانستان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین همتای ایتالیایی خود گفت وگو کرد.

خبرنگاران گفت وگوهای وزیر خارجه آمریکا با مقامات افغانستان، اروپا و ایتالیا

با ما سفر کنید و با شرایط تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه در بیانیه های مطبوعاتی با اعلام این خبرها، اضافه نمود: بلینکن در گفت وگو با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، بر تعهد آمریکا به همکاری پایدار با کابل تاکید نمود.

وی اضافه نمود: وزیر خارجه حمایت قاطع دیپلماتیک را از فرایند صلح را متمرکز بر یاری به طرف های درگیر برای دستیابی به یک توافق سیاسی پایدار و عادلانه و آتش بس دائمی و جامع که به نفع همه افغان ها باشد، مورد تاکید قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ایالات متحده در حال آنالیز توافقنامه فوریه 2020 ایالات متحده و طالبان است و اینکه آیا طالبان به تعهدات خود برای قطع ارتباط با گروه های تروریستی، کاهش خشونت در افغانستان و انجام مذاکرات معنادار با دولت افغانستان و سایر طرف های دخیل عمل می نمایند یا خیر.

پرایس اظهار کرد: وزیر خارجه تمایل خود را برای حمایت از همه رهبران افغانستان در پشتیبانی از این فرصت تاریخی برای صلح ضمن حفظ پیشرفت های حاصل شده در 20 سال گذشته در زمینه حقوق بشر، آزادی های مدنی و نقش زنان در جامعه افغانستان ابراز داشت.

وی گفت: بلینکن به مشورت با دولت افغانستان، متحدان ناتو و شرکای بین المللی در خصوص استراتژی جمعی برای حمایت از آینده ای پایدار، مستحکم، دمکراتیک و امن برای افغانستان شد.

تماس به بورل

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین از تماس وزیر خارجه آمریکا با جوسب بورل مسئول هماهنگ نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داد و گفت دو طرف در خصوص راه های ترمیم، احیای مجدد و تقویت روابط ایالات متحده و اتحادیه اروپا بحث کردند.

پرایس گفت: بلینکن بر تمایل ایالات متحده برای همکاری با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای حل چالش های مشترک همچون کووید-19، تغییرات آب و هوایی، جریان داده های ماورای اقیانوس آرام و همکاری مالی تاکید نمود.

وی یادآور شد: وزیر خارجه و نماینده عالی اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که همکاری قوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا در خصوص مسائل مربوط به چین را ادامه دهند.

همکاری ایتالیا و آمریکا در لیبی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین از تماس وزیر خارجه بایدن با لوئیجی دی مایو وزیر خارجه ایتالیا اطلاع داد و گفت: بلینکن تمایل خود را برای بازسازی و تقویت همکاری پایدار بین ایالات متحده و ایتالیا ابراز داشت.

پرایس یادآور شد: وی بر تمایل ایالات متحده برای همکاری با ایتالیا، به ویژه در نقش آن به عنوان رئیس گروه 20، سایر شرکا برای مقابله با چالش های مشترک از جمله کووید-19، آب و هوا و چین تاکید نمود.

وی افزود: وزیران خارجه آمریکا و ایتالیا، همچنین برای ادامه همکاری های در لیبی توافق کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1590

به "خبرنگاران گفت وگوهای وزیر خارجه آمریکا با مقامات افغانستان، اروپا و ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت وگوهای وزیر خارجه آمریکا با مقامات افغانستان، اروپا و ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید