دفتر نخست وزیر انگلیس: جانسون استعفا نمی دهد

به گزارش دانشنامه آریایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه خاطرنشان کرد که در صورت کارشکنی های مجلس این کشور، نخست وزیر از سمت خود استعفا نخواهد داد.

دفتر نخست وزیر انگلیس: جانسون استعفا نمی دهد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی نخست وزیر انگلیس در این باره گفت که اگر مجلس برنامه دولت را رد کند، بوریس جانسون از سمتش استعفا نخواهد داد.

این در حالیست که الیزابت ملکه انگلیس ساعاتی پیش در سخنانی که در مراسم بازگشایی مجلس انگلیس ایراد شد، اولویت دولت کشورش را خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ و موعد مقرر گفت.

ملکه الیزابت در عین حال بر مشارکت محبت آمیز با اتحادیه اروپا بویژه در حوزه های شیلات، کشاورزی براساس نظام تجارت آزاد تاکید نمود.

مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با موانع بسیاری روبرو بوده که باعث عدم پیشرفت آن شده است.

لازم به ذکر است، تا 31 اکتبر - کمتر از 20 روز دیگر - انگلیس باید از اتحادیه اروپا خارج گردد و دولت لندن نیز نسبت به هرگونه تاخیر و تعلیق این خروج به شدت هشدار داده است.

از سوی دیگر مقام های اتحادیه اروپا در بروکسل، مقر این اتحادیه به مانند دیگر مخالفان برگزیت در داخل انگلیس نگرانند که اگر انگلیس بدون رسیدن به یک توافق به عضویت 46 ساله خود در اتحادیه اروپا سرانجام دهد هرج و مرج مالی به بار آید و دود آن هم به چشم اتحادیه اروپا و هم انگلیس خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 488

به "دفتر نخست وزیر انگلیس: جانسون استعفا نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر نخست وزیر انگلیس: جانسون استعفا نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید