رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته است ، کمترین میزان رعایت در تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران

به گزارش دانشنامه آریایی، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور اطلاع داد و گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به استان های تهران، خوزستان، سیستان وبلوچستان و مازندران است.

رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته است ، کمترین میزان رعایت در تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیما سادات لاری روز شنبه درباره میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور بیان نمود: از اول بهمن تا هشتم بهمن ماه، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور کاهش یافته و به 80.74 درصد رسیده در حالیکه این میزان تا اول بهمن ماه 83.88 درصد بود.

وی ادامه داد: تقریبا از اواسط آذر ماه، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور افزایش یافت و این فرایند در محدوده 82 تا 83 درصد بود و کاهش این موضوع در روزهای اخیر نگران کننده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور مربوط به استان های چهارمحال و بختیاری، مرکزی و هرمزگان و همچنین کمترین میزان رعایت مربوط به استان های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران است.

لاری ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی در حال حاضر مربوط به ادارات و کمترین میزان مربوط به دفاتر پیشخوان و سامانه های مسافربری برون شهری است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از اول تا هشتم بهمن ماه، بیشترین موارد اخطار و معرفی به مراجع قضایی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی مربوط به نانوایی ها و سپس رستوران ها و بانک ها بوده است.

وی بیان نمود: بیشترین میزان استفاده از ماسک تا تاریخ هشتم بهمن در خدمت دهندگان نیز مربوط به دفاتر پلیس به علاوه 10، داروخانه ها و اداره ها بوده و کمترین میزان نیز مربوط به نانوایی ها، پاساژها و رستوران ها است.

به گزارش ایرنا، بر اساس توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهم ترین و اصلی ترین راه حل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمع ها و دورهمی های خانوادگی است. ویروس کرونا همچنان وجود دارد و عادی انگاری در این زمینه می تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری کووید 19 و خیز جدید بیماری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1611

به "رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته است ، کمترین میزان رعایت در تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته است ، کمترین میزان رعایت در تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید