قیمت خانه در نظام آباد ، قیمت میکروآپارتمان به 2 میلیارد تومان رسید!

به گزارش دانشنامه آریایی، نظام آباد یکی از معروف ترین محله های شرق تهران است. این محله مقصدی است برای کسانی که در پی آپارتمانی با قیمت مناسب تر نسبت به غرب تهران هستند. اما سقف و کف قیمت خانه در نظام آباد چقدر است؟

قیمت خانه در نظام آباد ، قیمت میکروآپارتمان به 2 میلیارد تومان رسید!

به گزارش تجارت نیوز، نظام آباد یکی از محله های قدیمی تهران است که در محدوده شرق این شهر واقع شده است. نظام آباد بخشی از منطقه ها 7 و 8 شهرداری را در بر می گیرد.

محله نظام آباد به دو بخشی شمالی و جنوبی تقسیم می گردد، اما مشاوران املاک این منطقه می گویند قیمت ملک نوساز در این دو بخش چندان تفاوتی با هم ندارد. برای اجاره یا خرید آپارتمان در محله نظام آباد باید چقدر هزینه کرد؟

قیمت اجاره و خرید آپارتمان در نظام آباد

اکنون برای خرید یک آپارتمان نوساز در این محله باید حداقل متری 65 میلیون تومان و حداکثر متری 85 میلیون تومان را در نظر گرفت. بعلاوه مشاهدات میدانی حاکی از آن است که برای اجاره یک خانه با متراژ حدود 60 متر باید 300 میلیون رهن و 6 میلیون تومان اجاره ماهانه پرداخت کرد.

از سوی دیگر کف قیمت رهن برای یک واحد حداقلی و بدون امکانات برای ساکنان این منطقه، دست کم به 100 میلیون تومان رسیده است.

آنالیز فایل های فروش خانه نیز نشان می دهد در این منطقه قیمت میکروآپارتمان ها با رشد بیشتری نسبت به آپارتمان های با متراژ بزرگتر روبرو بوده است؛ یک واحد 30 متری 10 ساله در این منطقه اکنون به یک میلیارد و 900 میلیون تومان رسیده است.

پیشینه تاریخی نظام آباد

پیش از سال 1320 زمین های نظام آباد کنونی به صورت زمین های بایر بود و یک آبادی کوچک به نام حسین آباد در آن قرار داشت. در آن موقع ناصرالدین شاه کاخ عشرت آباد را در نزدیکی آن روستا ساخت و بعد ها به وسیله رضاخان به یک پادگان نظامی تبدیل شد.

پس از ساخت پادگان عشرت آباد مردم زیادی از شهر های اطراف تهران به این روستا مهاجرت کردند. به همین علت ساکنان اولیه این محله کارگرانی بودند که از شهر های اراک، اصفهان و سبزوار به آنجا مهاجرت نموده بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2407

به "قیمت خانه در نظام آباد ، قیمت میکروآپارتمان به 2 میلیارد تومان رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خانه در نظام آباد ، قیمت میکروآپارتمان به 2 میلیارد تومان رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید