مجلس انگلیس خواهان روشن شدن سیاست مداخله نظامی در سوریه شد

به گزارش دانشنامه آریایی، خبرنگاران: نمایندگان مجلس انگلیس از وزرای دولت این کشور خواستند تا موضع دولت در مورد حملات هوایی در سوریه را به روشنی اعلام نمایند.

مجلس انگلیس خواهان روشن شدن سیاست مداخله نظامی در سوریه شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشا تودی، نمایندگان مجلس انگلیس در حالی خواهان موضع شفاف دولت لندن در مورد مداخله نظامی در سوریه شده اند که اظهارات مقام های وزارت خارجه و دولت انگلیس در مورد مداخله این کشور در حملات هوایی در سوریه ضد و نقیض بوده است.

بر اساس این گزارش جان بارون نماینده محافظه کار انگلیسی دولت لندن را به اختلاف نظر و عدم توافق بین وزرا در مورد مشارکت این کشور در حملات هوایی در خاک سوریه متهم نموده است.

وزرای دولت انگلیس هنوز بر این مساله تاکید می نمایند که لندن هنوز در مورد مداخله نظامی در سوریه تصمیم گیری ننموده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سیزدهمین سالگرد واقعه 11 سپتامبر بیان کرد که وی به دنبال تشکیل ائتلاف بین المللی برای شکست دادن داعش است. وی بر این مساله تاکید نموده است که گروه داعش دیگر هیچ پناهگاه امنی نخواهد داشت. اوباما برای نخستین بار دستور حمله هوایی به مواضع داعش در خاک سوریه را داده است.

روز پنج شنبه فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس تاکید نمود که نمایندگان مجلس در سال 2013 میلادی با حملات هوایی در سوریه مخالفت نموده اند و این تصمیم همچنان به قوت خود باقی است. ولی لحظاتی پس از این اظهارات دولت انگلیس بیان کرد که احتمال دخالت نظامی در سوریه در آینده هنوز رد نشده است.

بارون در ادامه توضیح داد که مخالفت سال گذشته نمایندگان مجلس برای مداخله نظامی در سوریه نشانگر این واقعیت است که یاری نظامی به هر یک از طرف های درگیر در سوریه نیازمند دریافت مجوز از مجلس خواهد بود. وی هشدار داد که اظهارات اخیر مقام های دولت لندن در این خصوص که همه گزینه ها هنوز مورد آنالیز و ارزیابی است در تناقض با اظهارات محتاطانه هاموند است.

وی در ادامه از دولت انگلیس خواست تا موضع شفاف خود را در مورد مداخله نظامی در سوریه اعلام کند. بارون گفت: آیا می توانیم شفافیتی را در مورد راهبرد دولت داشته باشیم؟ به نظر می رسد اختلاف نظر بین وزیر خارجه و دولت انگلیس وجود دارد.

دولت سوریه و مقام های روسیه و ایران نسبت به اقدام نظامی آمریکا علیه داعش در خاک سوریه بدون مجوز دولت دمشق هشدار داده اند و این اقدام را نقض قوانین بین المللی ارزیابی نموده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 651

به "مجلس انگلیس خواهان روشن شدن سیاست مداخله نظامی در سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس خواهان روشن شدن سیاست مداخله نظامی در سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید