گفتگوی رهبران روسیه و اروپا درباره سوریه

به گزارش دانشنامه آریایی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه؛ دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان؛ فرانسیس اولاند، رئیس جمهور فرانسه؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان؛ و ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا در یک کنفرانس تلفنی درباره بحران سوریه به مصاحبه نشستند.

گفتگوی رهبران روسیه و اروپا درباره سوریه

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ کرملین در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام نمود که این پنج رهبر درباره بحران سوریه و اجرای توافق مشترک بین روسیه و آمریکا، به عنوان رؤسای گروه بین المللی حمایت از سوریه، به بحث پرداختند.

کرملین در ادامه این اعلامیه می گوید: رهبران ارزیابی مثبتی از توافقات روسیه و آمریکا که از حمایت شورای امنیت سازمان ملل نیز برخوردار است، داشته اند. آنها با رضایت خاطر اعلام نمودند که آتش بس به صورت کلی رعایت شده و اولین نتایج مثبت آن عیان شده است.

مهمترین مسأله این است که توافق مزبور شرایط را برای ایجاد یک فرآیند صلح سیاسی در سوریه به وسیله سازمان دهی گفتگوهای بین سوری تحت نظارت سازمان ملل فراهم می نماید.

ولادیمیر پوتین در این کنفرانس تلفنی به همتایان اروپایی خود اعلام نمود که تصمیم مقامات سوری برای برگزاری انتخابات پارلمانی در آوریل 2016 مطابق با قانون اساسی سوریه بوده و مانعی سر راه کوشش های فرآیند صلح نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 733

به "گفتگوی رهبران روسیه و اروپا درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی رهبران روسیه و اروپا درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید